Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Piercing på bebis?

viseversa skrev 2017-05-23 16:25:08 följande:

Har ställt samma fråga och får svar som...

Det är sött.

Det är fint.

Jag vill att man ska se att det är en flicka.

Jag gör vad jag vill med mitt barn.

Det är något man gör i landet jag kommer ifrån.

Skit i det du.

Det gör mindre ont på små barn.

Mindre risk för infektion då små barn/bebisar inte pillar lika mycket.

För att jag ville.

Inget av dessa svar är enligt mig en bra anledning för att skada sin bebis med flit. Vidrigt är det inget annat.

Precis. Det enda man får när man ställer frågan är hjärndöda svar. Det finns inte ett enda hållbart argument för att pierca en bebis.
  • Anonym (S)
    UmmSara skrev 2017-05-23 18:52:21 följande:

Finns inte ett "bra" svar på varför man tar hål i öronen överhuvudtaget.. inte ens på en vuxen även om denne valt det själv.

Jag tog hål i öronen på dottern för att jag ville, det var aldrig pga någon specifik anledning. Snarare skulle frågan vara; Varför inte?

Hål är hål, det hade kunnat ske vid 3 mån, 3 år eller 15 år.. denna gång (med dottern) skedde det vid 3 månader. Nästa dotter kanske tidigare, kanske senare. Inget mer med det.

Vidrig syn på föräldraskapet. Att du äger rätten att göra onödiga ingrepp i dina barns kroppar. Förstår att du inte är kapabel att skämmas över tyvärr. Tragiskt. Dina barn är inte dina ägodelar. De tar såklart själva hål i öronen när de blir större om de så önskar. Jävla pajasar som inte inser skillnaden.
  • Anonym (S)
    UmmSara skrev 2017-05-23 18:59:37 följande:

Upp till lagen att avgöra, inte du.

Jadu en hel del. Beror på.

Hål i öronen dock hade jag gärna velat att mina föräldrar tagit när jag var bebis, men det gjorde de inte.

Måste vara skönt att stödja sig på lagen när man saknar eget konsekvenstänk och hjärnkapacitet.
  • Anonym (S)
    UmmSara skrev 2017-05-23 19:20:51 följande:

Men tydligen är det helt ok med BARN utan konsekvenstänk att låta dem ta hål i öronen trots att de inte förstår konsekvenserna, bara de kan uttala orden "jag vill"?

Jag tog hål utan att hon bad om det, en annan förälder gör det på sin 6 åring för att denne ber om det trots att 6 åringen inte är kapabel till att inse konsekvenserna.

Ser absolut inte skillnaden.

Och ja, svensk lag är väldigt viktig. Hål i öronen är inte olagligt, dessutom inte omoraliskt i min kultur, så vad exakt är problemet? Att en och en annan svensk anser att det är omoraliskt? Och?

Har jag skrivit att det är ok för en 6-åring? Visa gärna det! Och du kan stoppa upp dina kulturargument långt upp där solen inte lyser. Det finns mängder av övergrepp världen över som ses som "normalt" av kulturen. Där människan tydligen saknar intelligens att själva tänka!

Och kan lova dig att det inte är "en och annan svensk" som anser det omoraliskt utan majoriteten ser ned på dig som förälder då vi i detta landet kommit längre än att acceptera övergrepp på barn.
  • Anonym (S)
    UmmSara skrev 2017-05-23 20:51:38 följande:

Som vadå? Könsstympning? Det är olagligt.

Det som är lagligt är därmed okej att göra om föräldrarna anser det.

Jag skiter fullständigt i vad du eller någon annan idiot anser om mitt föräldraskap.

Könsstympning är knappast olagligt i de länder där det praktiseras.

Och du kallar mig idiot? Snacka om att kasta sten i glashus. Det är inte jag som gillar att orsaka mina barn onödig smärta och risk för både infektioner och allergi. Eller hur? Det är du. Vissa borde fan inte få ha barn. En docka hade varit bättre i ditt fall. Stolpskott.
  • Anonym (S)
    UmmSara skrev 2017-05-24 09:57:10 följande:

Men det är olagligt i Sverige, vi bor i Sverige.

Återigen, bryr mig inte ett dugg om vad en idiot på nätet tycker. Du får gärna anse att det är omoraliskt, men lagen står på min sida.

Det är du som är idioten. Beklagar att din dotter inte föddes tillräckligt fin för att behaga dig som "mamma". Som sagt, vissa borde inte få ha barn.
  • Anonym (S)
    Sisterofthesun skrev 2017-05-24 09:22:06 följande:

Tack för svaren! Anledningen till varför jag frågar är för att jag såg en ung mamma på youtube som piercade sin lilla flicka i en video och jag blev så galet upprörd! Håller definitivt med om att håltagning på små barn är övergrepp och totalt vidrigt. Att sätta en nål(?!) i sitt lilla barns kropp, hur kan man ens överväga en sån sak för att det är "sött". Det må vara fint med örhängen men på en liten bebis är det allt annat än sött! Varje gång jag ser en bebis med hål i öronen så skäms jag för vuxna människor som inte har hjärna och hjärta nog att tänka ett steg längre.

Håller med. Och tyvärr ses det ju som allt annat än "sött" av de flesta i det här landet. Vilket också det skadar barnet.
  • Anonym (S)
    Bullimor skrev 2017-05-24 13:20:55 följande:

Det är dags för en lag mot detta fullkomliga vansinne.

Jag begriper inte heller vad det är för människor som utför dessa övergrepp på bebisar. Eller gör mamman det själv?

Borde vara straffbart.

Vad säger du umm sara, är det ok med navelpiercing också på din bebis?

Det är faktiskt ingen skillnad.

Kanske en tatuering när ni ändå håller på?

Nu kommer ummsara komma med det fina argumentet att det faktiskt är kultuuur i hennes hemland. Så därför lägger hon hjärnan åt sidan och utför övergrepp på sitt barn i tron att hon har rätt att göra vad fan hon vill med sitt barns kropp.

Navelpiercing är förmodligen inte alls ok då det inte är kultuuuur. Kräks.
Svar på tråden Piercing på bebis?