Piercing på bebis?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Jag skulle aldrig göra det. Barnet får välja själv i mellanstadiet.
Har ställt samma fråga och får svar som...
Det är sött.
Det är fint.
Jag vill att man ska se att det är en flicka.
Jag gör vad jag vill med mitt barn.
Det är något man gör i landet jag kommer ifrån.
Skit i det du.
Det gör mindre ont på små barn.
Mindre risk för infektion då små barn/bebisar inte pillar lika mycket.
För att jag ville.
Inget av dessa svar är enligt mig en bra anledning för att skada sin bebis med flit. Vidrigt är det inget annat.
Har ställt samma fråga och får svar som...
Det är sött.
Det är fint.
Jag vill att man ska se att det är en flicka.
Jag gör vad jag vill med mitt barn.
Det är något man gör i landet jag kommer ifrån.
Skit i det du.
Det gör mindre ont på små barn.
Mindre risk för infektion då små barn/bebisar inte pillar lika mycket.
För att jag ville.
Inget av dessa svar är enligt mig en bra anledning för att skada sin bebis med flit. Vidrigt är det inget annat.
Finns det något hållbart argument för att pierca ett mellanstadiebarn?
Finns det något hållbart argument för att pierca ett mellanstadiebarn?
Helt sjukt att det är tillåtet att misshandla sina barn på det sättet i Sverige. Det och könsstympning av pojkar borde vara totalförbjudet och något man själv beslutar om när man är myndig.
Finns inte ett "bra" svar på varför man tar hål i öronen överhuvudtaget.. inte ens på en vuxen även om denne valt det själv.
Jag tog hål i öronen på dottern för att jag ville, det var aldrig pga någon specifik anledning. Snarare skulle frågan vara; Varför inte?
Hål är hål, det hade kunnat ske vid 3 mån, 3 år eller 15 år.. denna gång (med dottern) skedde det vid 3 månader. Nästa dotter kanske tidigare, kanske senare. Inget mer med det.
Finns inte ett "bra" svar på varför man tar hål i öronen överhuvudtaget.. inte ens på en vuxen även om denne valt det själv.
Jag tog hål i öronen på dottern för att jag ville, det var aldrig pga någon specifik anledning. Snarare skulle frågan vara; Varför inte?
Hål är hål, det hade kunnat ske vid 3 mån, 3 år eller 15 år.. denna gång (med dottern) skedde det vid 3 månader. Nästa dotter kanske tidigare, kanske senare. Inget mer med det.