Inlägg från: Bullimor |Visa alla inlägg
  • Bullimor

Piercing på bebis?

UmmSara skrev 2017-05-23 18:52:21 följande:

Finns inte ett "bra" svar på varför man tar hål i öronen överhuvudtaget.. inte ens på en vuxen även om denne valt det själv.

Jag tog hål i öronen på dottern för att jag ville, det var aldrig pga någon specifik anledning. Snarare skulle frågan vara; Varför inte?

Hål är hål, det hade kunnat ske vid 3 mån, 3 år eller 15 år.. denna gång (med dottern) skedde det vid 3 månader. Nästa dotter kanske tidigare, kanske senare. Inget mer med det.

Jag anser att det är ett övergrepp, rent fruktansvärt att göra så mot ett litet barn.

Du tog hål i öronen på en bebis för att du ville... vad tycker du är ok att göra mot dig för att någon annan vill det?
  • Bullimor
    UmmSara skrev 2017-05-23 18:52:21 följande:

Finns inte ett "bra" svar på varför man tar hål i öronen överhuvudtaget.. inte ens på en vuxen även om denne valt det själv.

Jag tog hål i öronen på dottern för att jag ville, det var aldrig pga någon specifik anledning. Snarare skulle frågan vara; Varför inte?

Hål är hål, det hade kunnat ske vid 3 mån, 3 år eller 15 år.. denna gång (med dottern) skedde det vid 3 månader. Nästa dotter kanske tidigare, kanske senare. Inget mer med det.

Du tog hål i öronen för att du ville...
    Hål är hål, ska hon inte ha en ögonbrynspiercing också när du ändå håller på?
    Och en i naveln också?
    UmmSara skrev 2017-05-23 18:59:37 följande:
    Upp till lagen att avgöra, inte du.

Jadu en hel del. Beror på.
    Hål i öronen dock hade jag gärna velat att mina föräldrar tagit när jag var bebis, men det gjorde de inte.

En hel del?
    Kanske en ring i bröstvårtan? Eller varför inte ett intimsmycke?

Skit samma vad du tycker, bara den som bestämmer är nöjd.
  • Bullimor

Det är dags för en lag mot detta fullkomliga vansinne.

Jag begriper inte heller vad det är för människor som utför dessa övergrepp på bebisar. Eller gör mamman det själv?

Borde vara straffbart.

Vad säger du umm sara, är det ok med navelpiercing också på din bebis?
    Det är faktiskt ingen skillnad.

Kanske en tatuering när ni ändå håller på?

Svar på tråden Piercing på bebis?