Piercing på bebis?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Förutom att barnet då kan ha en egen åsikt så nej.
Förlåt men jag förstod inte din första mening. Av vem blir min dotter Sara ansatt?
De här frågorna dyker upp med jämna mellanrum på Familjeliv. Du kan nog bara söka så får du upp 10-tals liknande trådar med svar.
Jag har ingen dotter, men mitt svar skulle vara: för att det är fint. Inga konstigheter. Jag fick själv örhängen vid 6 veckors ålder och har gjort några fler hål i öronen sedan dess. Jag tycker det är fint och känner mig "naken" utan örhängen.
Har alltid haft äkta guld och silversmycken och aldrig haft några allergiproblem. Inte min syster heller, som gjorde sina hål samtidigt (hon var 4).
Inte alla som gått på skönhetssalong som nyfödd!
För att föräldrarnas mamma drack medans de låg i magen så hjärnan blev lite som den blev. Stackars bebisar som får lida över mormor/farmors alkoholism.
När jag läser vissa svar så önskar jag att det var en strikt 18-årsgräns för alla ingrepp (inklusive piercing, hål i öronen) som ej är medicinskt grundade.