Piercing på bebis?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Tänkte fråga (av nyfikenhet) er mammor/pappor som tar hål i öronen på sina bebisar, varför ni gör detta?
Det är dags för en lag mot detta fullkomliga vansinne.
Jag begriper inte heller vad det är för människor som utför dessa övergrepp på bebisar. Eller gör mamman det själv?
Borde vara straffbart.
Vad säger du umm sara, är det ok med navelpiercing också på din bebis?
Det är faktiskt ingen skillnad.
Kanske en tatuering när ni ändå håller på?
Men det är olagligt i Sverige, vi bor i Sverige.
Återigen, bryr mig inte ett dugg om vad en idiot på nätet tycker. Du får gärna anse att det är omoraliskt, men lagen står på min sida.
Tack för svaren! Anledningen till varför jag frågar är för att jag såg en ung mamma på youtube som piercade sin lilla flicka i en video och jag blev så galet upprörd! Håller definitivt med om att håltagning på små barn är övergrepp och totalt vidrigt. Att sätta en nål(?!) i sitt lilla barns kropp, hur kan man ens överväga en sån sak för att det är "sött". Det må vara fint med örhängen men på en liten bebis är det allt annat än sött! Varje gång jag ser en bebis med hål i öronen så skäms jag för vuxna människor som inte har hjärna och hjärta nog att tänka ett steg längre.
Det är dags för en lag mot detta fullkomliga vansinne.
Jag begriper inte heller vad det är för människor som utför dessa övergrepp på bebisar. Eller gör mamman det själv?
Borde vara straffbart.
Vad säger du umm sara, är det ok med navelpiercing också på din bebis?
Det är faktiskt ingen skillnad.
Kanske en tatuering när ni ändå håller på?
Kul om de skulle ske något med örhänget i örat på ert barn när ni väl tagit hål. Hon kan fastna i örhänget och dra av det. Det är ju kul att ha på ert samvete :) eller om hon blir så allergisk att öronen smälter av (själv höll mitt öra på att smälta pga det blev så varmt och inflammerat, sa läkarn). För det andra är de kul för barnen att ha något att se fram emot och att få bestämma en sådan sak själv!
Nu kommer ummsara komma med det fina argumentet att det faktiskt är kultuuur i hennes hemland. Så därför lägger hon hjärnan åt sidan och utför övergrepp på sitt barn i tron att hon har rätt att göra vad fan hon vill med sitt barns kropp.
Navelpiercing är förmodligen inte alls ok då det inte är kultuuuur. Kräks.
Jag är också helt emot de som utan anledning tillfogar sitt lilla barn smärta. Det är hemskt. Problemet med förbud mot piercing för spädbarn (och även omskärelse för all del) är att de skulle utföras i alla fall, och hellre att det görs av erfarna personer med utbildning än av personer som inte har ett hum om vad de sysslar med. Ser hellre att barnet får piercing från en tatueringsstudio än av pappan hemma i badrummet. Så av den anledningen är jag emot förbud.
Jag är också helt emot de som utan anledning tillfogar sitt lilla barn smärta. Det är hemskt. Problemet med förbud mot piercing för spädbarn (och även omskärelse för all del) är att de skulle utföras i alla fall, och hellre att det görs av erfarna personer med utbildning än av personer som inte har ett hum om vad de sysslar med. Ser hellre att barnet får piercing från en tatueringsstudio än av pappan hemma i badrummet. Så av den anledningen är jag emot förbud.
Vi lät inte våra döttrar ta hål i örnen förrän de var i tonåren men jag tycker det är upp till varje förälder att avgöra.
Argumentet att saker är lagligt går inte riktigt hem. För inte allt för länge sen var det ok att ha sex med djur. Precis som de piercande mödrarna hade hund påsättarna lagen på sin sida.
En "mysig" film om hur det går till att pierca en bebis.
www.newsner.com/bebisen-fryser-till-is-nar-kvinnan-skjuter-vad-som-hander-sen-krossar-mitt-hjarta/om/familj-2