Bedside crib- något att ha?
Hej!
Vi väntar barn nummer två och funderar på det här med säng. Första barnet sov i spjälsäng precis bredvid vår säng, men jag fick ont i ryggen av att vrida och lyfta över till min säng när det skulle ammas x antal gånger/natt. Så därför funderar vi nu den här gången på att antingen ställa sängen vid fotänden, vilket tvingar mig att kliva upp och lyfta bebisen, bättre för ryggen. Eller att köpa en Bedside crib, så jag bara kan liksom fösa bebisen mot mig och amma. Och också ha kvar närheten till bebisen. Det känns lite olustigt att ställa spjälsängen vid fotänden och inte ha den precis intill mig som jag hade med sonen även om det då var lite spjälor emellan. Men, Frågan är om det är så enkelt med en Bedside crib, eller kommer jag behöva lyfta över henne iallafall? Vi har dessutom ingen sängram utan bara madrasser på ben, så isåfall, hur fäster jag criben i vår säng?
Några andra förslag? Jag kan väl inte vara den enda som fått ont i ryggen? Jag har alltså typ ställt mig på knä och lyft sonen från sin spjälsäng till min säng, vridet och snett, inte alls bra.