Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Hur få hundarna att sluta hata varann?

Hur gick tankegångarna när ni/din man tog dem med till en rastgård i ett läge där de inte hittills har kommit överens? Det är ju ett upplägg som är som gjort för slagsmål.

• Påven Johanna II
    Den som Längtar skrev 2017-05-30 15:08:04 följande:
    Jo absolut men det är fortfarande 1 månad kvar innan Tollaren åker hem och mycket kan hända på 1 månad
    Om det är en hund ni bara passar så bör ni väl tala med ägarna? Jag hade gärna löst situationen på något annat sätt än haft min hund hos någon där "mycket kan hända".
  • Påven Johanna II
    Den som Längtar skrev 2017-05-31 08:22:27 följande:
    Tyvärr inte möjligt att lämna tillbaka honom till hans ägare då han är utomlands till sista Juni
    Det skrev jag inte heller. Jag skrev ni bör tala med ägaren och låta ägaren bestämma om hen hellre vill lösa det på annat sätt än att ha hunden hos er där han riskerar att bli biten och stressad. Det finns ju andra människor och hundpensionat till exempel. 
  • Påven Johanna II
    Den som Längtar skrev 2017-05-31 10:20:15 följande:
    Vi har informerat ägaren och han har bara sagt att det kommer lösa sig och att man ska ta det lugnt fram typ
    Ja, då så. Då är det som det är med den saken. Själv hade jag aldrig någonsin låtit min hund vara kvar i en miljö som den ni just nu erbjuder. Munkorg för att han inte ska bli biten eller för all del själv bitas. Sådant kan ju leda till rejäla mentala problem hos hundar.

Jag håller med de som anser att ni bör hålla dem helt och hållet separerade.
  • Påven Johanna II
    Gizmo skrev 2017-05-31 14:47:39 följande:
    Kära ts, det verkar inte som att du förstår vad vi andra skriver?!

Hundarna ska INTE  ha något som kan trigga igång slagsmål - och ändå så ger du de varsitt märgben samt i SAMMA RUM! 
    Det hade jag missat att läsa. Gode värld så galet!
Svar på tråden Hur få hundarna att sluta hata varann?