• HejSara

GBS

Hej! Någon som har erfarenheter av Gbs är i vecka 33+4, fick precis reda på idag att jag har det, och är så orolig fast barnmorskan sagt det inte var så farligt enbart att jag ska få antibiotika innan förlossningen, hon sa jag skulle läsa om det, villket har gjort Mig så upprörd..

• Svar på tråden GBS
  • HejSara

Hej!! Jag undrar ifall dom föddes friska och att är det verkligen ofta dom dör för när man googlar det så står det så hemska saker och jag är 20, det är mitt första barn, vill verkligen inte något ska vara fel, jag har som sagt inte haft några komplikationer under graviditeten, men kan barnet få Gbs under tiden den är i magen?

• HejSara

Gud va skönt att höra mår mycket bättre vissa trådar man kan läsa på internet är så hemska man blir så rädd! Tycker inte heller det är så kul för en mamma att läsa sånt då man alltid tänker på det värsta man läser så glömmer man inte det, och jag hoppas allt går bra för oss allihop! Tack så mycket för svaren??

• HejSara

Är det risk för alla med Gbs att föda tidigt? Eller är det olika och hur är förlossningen när man har Gbs värre eller är den "normal"? Förlåt för frågorna men fick som sagt reda på detta väldigt nyligen och sent i graviditeten och känns lättare att höra från mammor med erfarenheter

Svar på tråden GBS