Singel för alltid?
Så vad kan du göra? Du kan jobba med dig själv. Med det menar jag att du t.ex. kan:
1. Försöka att bli en bättre version av dig själv. Jag menar då att du kan jobba med att bli en mer empatisk, utåtriktad, positiv, glädjefull, tillfreds, tänkande person. Det gör dig samtidigt mer attraktiv, även om det enligt din utsago inte är problemet så skadar ju inte det när du väl hittar någon du blir intresserad av.
2. Ta små steg i din vardag för att vända dig utåt och sök nya kontakter och öppna upp dig för nya människor. Och då menar jag både tjejer och killar i olika åldrar oavsett om det finns ett intresse eller inte. En bekantskap leder ofta vidare till andra kontakter och så får du igång en spiral där du träffar mer personer och blir en mer öppen person och får mer social kontakt och får lära känna olika typer av personligheter.
3. Hitta mening i ditt liv som inte handlar om barn, man och en nära relation. Genom att du själv hittar dig själv, sätter upp egna mål och fokuserar på vad du själv vill få ut av livet blir du samtidigt en mer självständig och attraktiv person.
4. Analysera varför du inte hittar en man. Är du för socialt distanserad? Ställer du för höga krav? Finns det något hos dig som avskräcker en del män utan att du vet om det? Lär du inte känna männen innan du dömer ut dem som ointressanta? Har du haft otur och inte träffat den som är rätt för dig än? Det finns ett svar på frågan varför du inte har hittat någon som passar dig, och även om du inte har bråttom och förstås inte är onormal, kan det kanske hjälpa dig om du kan lista dig fram till vad det är.