Anonym (T) skrev 2017-05-30 17:18:30 följande:
Ja, det klart, det har väl alla? Men du frågar varför tjejer inte svarar och jag ger dig ett ärligt svar. Främsta anledningen till att man inte svarar är att killen är oattraktiv och/eller verkar ointressant. Så enkelt är det, och det spelar ingen roll att man inte kan göra något åt det eller att alla har brister. Det är främsta anledningen oavsett. Garanterat. Och sen finns andra anledningar också, precis som jag sa - många tjejer har nog gett upp hoppet om att träffa någon där och svarar därför inte på mejl mer utan har kvar profilen enbart av vana/beroende.
Har själv varit på dejtingsidor till och från i flera år och även om det är många killar som kontaktar mig så svarar jag nästan aldrig någon längre, av just den anledningen jag beskrev ovan. Och om jag väl svarar någon brukar jag sluta svara efter några meddelanden bara. De flesta killar är oseriösa, otrogna, players, lögnare, veliga, vet inte vad de vill eller så klickar det inte och leder inte till mer än nån enstaka dejt. Blev tillsammans med en av alla de killar jag träffat och även om vi hade det bra ihop ett tag så slutade det ändå i katastrof sen. Så det känns inte värt att engagera sig i nätdejting längre helt enkelt.
Exakt samma är det för mig. Är kvar på sidor trots att jag inte är det minsta aktiv eller intresserad längre. Har helt lessnat på att dejta och börjat förakta både mig själv och andra. Letar bara fel och grejor i alla? Känner mig mest som en stor looser att ens vara där. Men har lyckats få en del goa vänner på såna sidor vilket varit största behållningen. I början var jag så positiv och lättlurad! Låg skitmycket och gick bara på det hetaste killarna- Flera riktigt unga för att jag kunde och var sugen men alltsom oftast slutade allt med fiasko eller jävligt dålig smak i munnen.
Lyckades aldrig ens komma till något som jag kunde likna vid något som ens påminde om det jag förr i tiden kallade "förhållande" haha!!!! Blev bara otroligt frusterad och förvirrad och började tvivla på allt!!! Vaddå kärlek och mänsklig närhet??? Det är så sjukt hur folk behandlar varandra på nätet efter några år av Tinder och"wear & tear mentalitet". Man slutar helt se människor som varelser av kött och känslor. Bara ghosta och sluta kommunicera så försvinner problemet:/
Så av just den anledningen svarar jag heller aldrig någon längre, inte ens de jag tror är trevliga eller ser hyfsade ut...så ta det inte helt personligt TS. För nätet är på sin sista vals och ingen bryr sig längre. Finns knappt ens några levande personer bakom profilbilderna. Bara massa cashmachines och catfishing och flera år gamla profiler.
Men om jag ska vara krass så är väl största anledningen till att jag inte svarar på ett mail efter jag varit inne på nåns profil att personen helt enkelt inte föll mig i smaken på ett eller annat sätt. Eller för att jag har flera på G samtidigt och kanske hoppas på nån av de andra.
Men skaffa bra bilder..det är det viktigaste! och enda få sekundernas chans man har oftast!