• Anonym (Jens)

Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?

Hej jag gick med i happypancake när mitt förhållande tog slut för två år sedan. Har läst många presentationer och fått intrycket att det finns många trevliga och intressanta tjejer där men den bilden förändrades.
    Har skrivit ett antal mejl till olika tjejer under åren, korta, långa, smala, mulliga, så skriver inte till tjejer som ser jättebra ut.
    Skriver inte bara hej och frågar hur de mår utan lägger ner lite extra tid på varje mejl och tar upp något som jag fastnat för på deras presentation.
    Märker att det är väldigt få tjejer som ens läser det jag skrivit, några kan läsa mejlet och besöka min profil men aldrig att jag fått ett svar tillbaka på det jag skrivit utan mer fått ett mejl att jag är för ful för henne och att jag inte ska slösa hennes tid.
    Har inte så jättemycket intressen där jag kommer i kontakt med tjejer, när jag inte jobbar så blir det mest att jag åker iväg och tränar eller läser. 
    Har tre bilder på min profil, inte kanske jätteintressanta men de visar hur jag ser ut och så har jag en presentation.

Har ni några råd att ge angående nätdejting? Finns det något man kan tänka på för att öka chanserna att få ett svar tillbaka av en trevlig tjej?

• Svar på tråden Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?
  • Ms H
    Anonym (Jens) skrev 2017-05-30 17:04:31 följande:
    Jo så kan det vara, men om jag är oattraktiv så är det inget jag kan göra något åt. Du har säkert också brister som folk inte gillar. Har sett flertal tjejer online som även fanns på sidan när jag registrerade mig för två år sedan. Många ser jättebra ut så förstår inte varför de fortfarande är kvar när de inte bör ha problem att träffa någon.
    De kanske helt enkelt är ute efter "vem som helst, bara han bekräftar att jag är snygg".
  • Anonym (Kajsa)

Har aldrig haft en profil själv men fått titta på min kompis sida för att se hennes " urval". Jag skulle satsa på att låta en vän eller kollega ta ett foto på dej, utomhus med naturligt ljus eller i ett sammanhang som fest eller utflykt när du ser glad och avspänd ut. Män med en dyster bild tagna med datorns kamera eller mobilselfie lite ovanifrån eller underifrån ser konstiga ut av perspektivet, skräckfilmsljus och de utstrålar "isolerad ensamvarg". En bild i kvällsljus som är tagen av någon annan signalerar socialt fungerande man som inte bor vid datorn.

• Anonym (men för sjutton)
    KKarate skrev 2017-05-30 17:41:58 följande:

Och många tjejer gnäller över våldtäkter hit och dit och gråter ut i media. Det är jag ASTRÖTT på. Sen är jag här för att hjälpa TS. Inte dig.
    Att du verkar ha en kvinnosyn som inte heller är trevlig får stå för dig, själv blir jag astrött på våldtäktsmännen inte på kvinnorna som blir drabbade de har nämligen all rätt att gråta
    Att de sen finns gott om rasister som tycker att kvinnor förtjänas att våldtas för de har de ju 'bett om' visar också på att just rasister har exakt samma dåliga kvinnosyn som våldtäktsmän oavsett om de är svenska eller utländska våldtäktsmän.

och om du är här för att hjälpa ts varför börja gnälla om invandringen då?? och ser du inte själv hur dum du är som gnäller över en sak och sen direkt säger till ts att göra samma sak.

Nej vill du genuint hjölpa ts så kom med konstruktiva råd istället för att föra fram propaganda

• Anonym (Jens)
    Ms H skrev 2017-05-30 17:40:24 följande:
    De kanske helt enkelt är ute efter "vem som helst, bara han bekräftar att jag är snygg".
    Nej det är klart att de inte är ute efter vem som helst men det jag menar är att man kan ju lära känna varandra, man kan ju fatta tycke för en annan person efter ett tag även om inte attraktionen fanns vid första kontakten.
    När jag har läst här i tråden verkar det som om tjejer tänker "Han är snygg han kan jag prata med, han är ful han nonchalerar jag" Vad hade du valt? En jättesnygg kille som behandlar dig som skit eller en mindre snygg kille som behandlar dig med respekt?
    Jag hade svarat alla som skrev till mig, utseendet betyder inte allt, det som betyder mest för mig är att jag trivs med tjejen.
  • Anonym (men för sjutton)
    Anonym (Jens) skrev 2017-05-30 18:04:34 följande:
    Nej det är klart att de inte är ute efter vem som helst men det jag menar är att man kan ju lära känna varandra, man kan ju fatta tycke för en annan person efter ett tag även om inte attraktionen fanns vid första kontakten.
    När jag har läst här i tråden verkar det som om tjejer tänker "Han är snygg han kan jag prata med, han är ful han nonchalerar jag" Vad hade du valt? En jättesnygg kille som behandlar dig som skit eller en mindre snygg kille som behandlar dig med respekt?
    Jag hade svarat alla som skrev till mig, utseendet betyder inte allt, det som betyder mest för mig är att jag trivs med tjejen.
    Du låter genuin så ändra inte på dig, nöj dig inte med mindre än någon som är som du, de som dissar dig vill du inte ha iallafall.

• Anonym (Ja du)

Därför att de fått så många mail att de kan välja och vraka. Därför får inte alla killarna svar.

• Anonym (Kajsa)

Nej Jens,du hade inte svarat alla om du fick 200 svar på en vecka. 150 ohyfsade män som inte läst profilen och inte stämmer in på tjejens önskemål på något sätt alls men måste slänga iväg ett

"mysa?" ändå. De 50 trevliga varav 10 potentiella partner- killarna dränks liksom i forsen av massutskicks-killarna.

• Anonym (Anna)
    Anonym (T) skrev 2017-05-30 17:18:30 följande:
    Ja, det klart, det har väl alla? Men du frågar varför tjejer inte svarar och jag ger dig ett ärligt svar. Främsta anledningen till att man inte svarar är att killen är oattraktiv och/eller verkar ointressant. Så enkelt är det, och det spelar ingen roll att man inte kan göra något åt det eller att alla har brister. Det är främsta anledningen oavsett. Garanterat. Och sen finns andra anledningar också, precis som jag sa - många tjejer har nog gett upp hoppet om att träffa någon där och svarar därför inte på mejl mer utan har kvar profilen enbart av vana/beroende. 

Har själv varit på dejtingsidor till och från i flera år och även om det är många killar som kontaktar mig så svarar jag nästan aldrig någon längre, av just den anledningen jag beskrev ovan. Och om jag väl svarar någon brukar jag sluta svara efter några meddelanden bara. De flesta killar är oseriösa, otrogna, players, lögnare, veliga, vet inte vad de vill eller så klickar det inte och leder inte till mer än nån enstaka dejt. Blev tillsammans med en av alla de killar jag träffat och även om vi hade det bra ihop ett tag så slutade det ändå i katastrof sen. Så det känns inte värt att engagera sig i nätdejting längre helt enkelt. 
    Exakt samma är det för mig. Är kvar på sidor trots att jag inte är det minsta aktiv eller intresserad längre. Har helt lessnat på att dejta och börjat förakta både mig själv och andra. Letar bara fel och grejor i alla? Känner mig mest som en stor looser att ens vara där. Men har lyckats få en del goa vänner på såna sidor vilket varit största behållningen. I början var jag så positiv och lättlurad!  Låg skitmycket och gick bara på det hetaste killarna- Flera riktigt unga för att jag kunde och var sugen men alltsom oftast slutade allt med fiasko eller jävligt dålig smak i munnen.

Lyckades aldrig ens komma till något som jag kunde likna vid något som ens påminde om det jag förr i tiden kallade "förhållande" haha!!!! Blev bara otroligt frusterad och förvirrad och började tvivla på allt!!! Vaddå kärlek och mänsklig närhet???  Det är så sjukt hur folk behandlar varandra på nätet efter några år av Tinder och"wear & tear mentalitet". Man slutar helt se människor som varelser av kött och känslor. Bara ghosta och sluta kommunicera så försvinner problemet:/

Så av just den anledningen svarar jag heller aldrig någon längre, inte ens de jag tror är trevliga eller ser hyfsade ut...så ta det inte helt personligt TS. För nätet är på sin sista vals och ingen bryr sig längre. Finns knappt ens några levande personer bakom profilbilderna. Bara massa cashmachines och catfishing och flera år gamla profiler.

Men om jag ska vara krass så är väl största anledningen till att jag inte svarar på ett mail efter jag varit inne på nåns profil att personen helt enkelt inte föll mig i smaken på ett eller annat sätt. Eller för att jag har flera på G samtidigt och kanske hoppas på nån av de andra.

Men skaffa bra bilder..det är det viktigaste! och enda få sekundernas chans man har oftast!
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-05-30 18:17:34 följande:
    Nej Jens,du hade inte svarat alla om du fick 200 svar på en vecka. 150 ohyfsade män som inte läst profilen och inte stämmer in på tjejens önskemål på något sätt alls men måste slänga iväg ett
    "mysa?" ändå. De 50 trevliga varav 10 potentiella partner- killarna dränks liksom i forsen av massutskicks-killarna.
    Får du 200 mejl på en vecka? Jo jag hade faktiskt det, hade jag sett att hon lagt ner tid och läst min presentation så tycker jag det är taskigt att inte svara.
Svar på tråden Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?