• Anonym (Jens)

    Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?

    Hej jag gick med i happypancake när mitt förhållande tog slut för två år sedan. Har läst många presentationer och fått intrycket att det finns många trevliga och intressanta tjejer där men den bilden förändrades.
    Har skrivit ett antal mejl till olika tjejer under åren, korta, långa, smala, mulliga, så skriver inte till tjejer som ser jättebra ut.
    Skriver inte bara hej och frågar hur de mår utan lägger ner lite extra tid på varje mejl och tar upp något som jag fastnat för på deras presentation.
    Märker att det är väldigt få tjejer som ens läser det jag skrivit, några kan läsa mejlet och besöka min profil men aldrig att jag fått ett svar tillbaka på det jag skrivit utan mer fått ett mejl att jag är för ful för henne och att jag inte ska slösa hennes tid.
    Har inte så jättemycket intressen där jag kommer i kontakt med tjejer, när jag inte jobbar så blir det mest att jag åker iväg och tränar eller läser. 
    Har tre bilder på min profil, inte kanske jätteintressanta men de visar hur jag ser ut och så har jag en presentation.

    Har ni några råd att ge angående nätdejting? Finns det något man kan tänka på för att öka chanserna att få ett svar tillbaka av en trevlig tjej?

  • Svar på tråden Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Jens) skrev 2017-05-30 22:37:40 följande:
    Får du 200 mejl på en vecka? Jo jag hade faktiskt det, hade jag sett att hon lagt ner tid och läst min presentation så tycker jag det är taskigt att inte svara.
    Ja min väninna fick det och det var en seriös sida för förhållanden. .Jag har bara varit medlem på en sexsajt för flera år sen för att leta chattpartner och då var det ännu värre. Så fort jag loggade in rasade det in 60 mail till. Jag skulle behövt sitta i timmar för att svara alla. Jag tyckte också det kändes taskigt att inte svara så jag blev jättestressad. Men det var inte alls roligt, de flesta hade inte läst eller brydde sej inte alls om vad jag sökte. Jag hann inte ens läsa igenom alla mail, det kom fler fortare än jag kunde kolla om det var seriösa. Jag sökte en chattpartner och ville inte träffas irl, jag fick pigga mail som undrade om jag kunde åka ut till en namngiven parkering och suga av honom om en halvtimme... den nivån. Inget att bli smickrad eller förtjust över, jag lovar.  Men jag har ingen erfarenhet av sajter för riktiga förhållanden.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-05-30 23:07:52 följande:
    Ja min väninna fick det och det var en seriös sida för förhållanden. .Jag har bara varit medlem på en sexsajt för flera år sen för att leta chattpartner och då var det ännu värre. Så fort jag loggade in rasade det in 60 mail till. Jag skulle behövt sitta i timmar för att svara alla. Jag tyckte också det kändes taskigt att inte svara så jag blev jättestressad. Men det var inte alls roligt, de flesta hade inte läst eller brydde sej inte alls om vad jag sökte. Jag hann inte ens läsa igenom alla mail, det kom fler fortare än jag kunde kolla om det var seriösa. Jag sökte en chattpartner och ville inte träffas irl, jag fick pigga mail som undrade om jag kunde åka ut till en namngiven parkering och suga av honom om en halvtimme... den nivån. Inget att bli smickrad eller förtjust över, jag lovar.  Men jag har ingen erfarenhet av sajter för riktiga förhållanden.
    Helt galet...tror inte killar ens kan föreställa sig. Likadant var det för mig på BC och Darkside.. Jag raderade mitt konto efter några dar för ajg kände mig förföljd eftersom folk kan se när man varit inne också..blev helt stressad som du och grymt förfärad och äcklad över alla dicpics från främlingar, den ena större och köttigare än den andra, hua!!!

    Det värsta är att killar är avundsjuka på tjejer för detta. Ingen annanstans kan jag komma på i samhället där vi kvinnor har något som killar vill ha förutom just detta. Att kunna ligga och välja och vraka...något vi inte ens önskar..iallafall inte på det sätter. Lite mer finess tack!
  • BlueValentine
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-30 23:39:24 följande:
    Helt galet...tror inte killar ens kan föreställa sig. Likadant var det för mig på BC och Darkside.. Jag raderade mitt konto efter några dar för ajg kände mig förföljd eftersom folk kan se när man varit inne också..blev helt stressad som du och grymt förfärad och äcklad över alla dicpics från främlingar, den ena större och köttigare än den andra, hua!!!

    Det värsta är att killar är avundsjuka på tjejer för detta. Ingen annanstans kan jag komma på i samhället där vi kvinnor har något som killar vill ha förutom just detta. Att kunna ligga och välja och vraka...något vi inte ens önskar..iallafall inte på det sätter. Lite mer finess tack!
    Varför sökte du dig till ett renodlat sexforum som BC?
  • Anonym (Anna)
    BlueValentine skrev 2017-05-30 23:54:46 följande:
    Varför sökte du dig till ett renodlat sexforum som BC?
    Ville kolla marknaden och ev hitta någon sexig att ligga med eller bara sexchatta med eller get back on track so to speak! Men det hittade jag sedan under betydligt mindre perversa former  som det hettade till rejält med och då blev väldigt många dicpics måste jag ju faktiskt erkänna;) Men då hade jag önskat dem och de var bara lite appetizer.
  • BlueValentine
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-31 00:05:58 följande:
    Ville kolla marknaden och ev hitta någon sexig att ligga med eller bara sexchatta med eller get back on track so to speak! Men det hittade jag sedan under betydligt mindre perversa former  som det hettade till rejält med och då blev väldigt många dicpics måste jag ju faktiskt erkänna;) Men då hade jag önskat dem och de var bara lite appetizer.
    Ok, tänkte att det måste vara lika lätt att finna det på vilket nätforum som helst eller varför inte på ICA?
  • kanou
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-30 18:28:53 följande:
    Exakt samma är det för mig. Är kvar på sidor trots att jag inte är det minsta aktiv eller intresserad längre. Har helt lessnat på att dejta och börjat förakta både mig själv och andra. Letar bara fel och grejor i alla? Känner mig mest som en stor looser att ens vara där. Men har lyckats få en del goa vänner på såna sidor vilket varit största behållningen. I början var jag så positiv och lättlurad!  Låg skitmycket och gick bara på det hetaste killarna- Flera riktigt unga för att jag kunde och var sugen men alltsom oftast slutade allt med fiasko eller jävligt dålig smak i munnen.

    Lyckades aldrig ens komma till något som jag kunde likna vid något som ens påminde om det jag förr i tiden kallade "förhållande" haha!!!! Blev bara otroligt frusterad och förvirrad och började tvivla på allt!!! Vaddå kärlek och mänsklig närhet???  Det är så sjukt hur folk behandlar varandra på nätet efter några år av Tinder och"wear & tear mentalitet". Man slutar helt se människor som varelser av kött och känslor. Bara ghosta och sluta kommunicera så försvinner problemet:/

    Så av just den anledningen svarar jag heller aldrig någon längre, inte ens de jag tror är trevliga eller ser hyfsade ut...så ta det inte helt personligt TS. För nätet är på sin sista vals och ingen bryr sig längre. Finns knappt ens några levande personer bakom profilbilderna. Bara massa cashmachines och catfishing och flera år gamla profiler.

    Men om jag ska vara krass så är väl största anledningen till att jag inte svarar på ett mail efter jag varit inne på nåns profil att personen helt enkelt inte föll mig i smaken på ett eller annat sätt. Eller för att jag har flera på G samtidigt och kanske hoppas på nån av de andra.

    Men skaffa bra bilder..det är det viktigaste! och enda få sekundernas chans man har oftast!
    Problemet är att du har gått in med alla förmåner utan att själv haft någon insikt kring vad du förväntas ge. Så har du utnyttjat dina förmåner (och inte givit) nu har tiden passerat för något vettigt att bry sig.

    Kvinnor har enormt större urval men ett mycket mer begränsat tidsfönster för detta urval.

    Ingen seriös man vill ha dig som knullat runt massor med "heta killar".
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jens) skrev 2017-05-30 16:39:50 följande:
    Jo det är sant synd nog. Nej skulle aldrig skriva sexuellt till någon tjej!
    Jo jag kanske inte har jätteroliga bilder men vissa tjejer har ju jättefixade bilder, photoshop? De flesta ser ju inte ut så i verkligheten om du förstår hur jag menar. 
    Vet inte hur jag ska ta roligare bilder, när jag tränar? Har tyvärr inga stora muskler eller magrutor att visa upp som jag vet tjejer gillar.

    Vilka mejl föredrar du att killar skriver till dig? Korta eller mer personliga? Vad är bäst som ett första mejl?
    Det finns nästan inga tjejer som ser ut som de gör...alla har masker av olika grad. Så på det viset är de ju verkligen falsk marknadsföring.  Killar har ju inte så mycket att spela med och kan inte gömma sig lika mycket. Jag avundas inte detta alls.
    Nej ta INGA gymbilder om de inte är humoristiska eller lite ironiska! Och aldrig en selfie i badrummet där du håller mobilen framför dig i handen, bara där vänder jag direkt;(

    Alltså det där med mail är klurigt för om jag ska vara riktigt jävla krass så beror det helt på hur du ser ut och hur pass verbal och fyndig du är. Låt oss säga att killen är superhet och jag redan fattat tycke för hans bild...då är han ju redan inne så att säga. Då skiter jag nästan fullständigt i vad han skriver. Jag har t o m gått så långt som till date med "onelinersgrabbar" bara för att de varit skitsnygga.
    Jag har insett att de var realtivt innehållslösa och nästintill ointelligenta men ändå tänkt att jag vill ligga med dem om kemin stämmer. Vilket har blivit kul ibland även om det bara blivit ett ons.

    Säg istället att jag inte gillade din bild direkt...eller bara inte tände till på den men inte hatade den... Då hade du behövt överraska mig, imponera, kanske citera nån text från nån cool film eller någon poet eller nåt. Inte bara vardagliga saker som "vad jobber du med", gjort i helgen etc...då lägger jag ner direkt. Eventuellt hade vi börjat snacka och fattat tycke så pass att jag hade gått med på en öl el fika? och då vet man ju inte vad som händer? Så oavsett så måste du ha något som sticker ut som skiljer dig från mängden och gör ett genuint, reko men ändå spännande intryck!

  • Anonym (r)
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-30 23:39:24 följande:
    Helt galet...tror inte killar ens kan föreställa sig. Likadant var det för mig på BC och Darkside.. Jag raderade mitt konto efter några dar för ajg kände mig förföljd eftersom folk kan se när man varit inne också..blev helt stressad som du och grymt förfärad och äcklad över alla dicpics från främlingar, den ena större och köttigare än den andra, hua!!!

    Det värsta är att killar är avundsjuka på tjejer för detta. Ingen annanstans kan jag komma på i samhället där vi kvinnor har något som killar vill ha förutom just detta. Att kunna ligga och välja och vraka...något vi inte ens önskar..iallafall inte på det sätter. Lite mer finess tack!
    Och själv, som "ful tjej" känner jag inte igen mig i den bilden alls. Jag får i stort sett inga mail på dejtingsidor, och skulle mycket hellre ha det som du beskriver.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (r) skrev 2017-05-31 01:34:18 följande:
    Och själv, som "ful tjej" känner jag inte igen mig i den bilden alls. Jag får i stort sett inga mail på dejtingsidor, och skulle mycket hellre ha det som du beskriver.
    Får beklaga!..Tråkigt att du har en sån låg självkänsla. Tror du på allvar att du är ful eller har du bara fått för dig det? Har någon fått dig att tro det el sårat dig t ex?

    Som tjej har vi iallafall betydligt fler möjligheter att göra oss mycket snyggare än vad vi är med smink, hårfärger och schyssta kläder osv vilket ju inte killar har.
    Har du testat sånt`?
  • kvarnfot
    Anonym (T) skrev 2017-05-30 16:50:10 följande:

    Främsta anledningen är att du är oattraktiv och/eller ointressant. Hade de tyckt du var snygg och verkade intressant hade de svarat.

    En annan anledning är nog att många tjejer gett upp hoppet om att hitta en bra kille på nätet och svarar därför ingen längre, utan har bara kvar profilen av vana. De allra flesta killar på dessa sidor verkar vara lögnare, otrogna, veliga, vet inte vad de vill osv. eller så klickar det bara helt enkelt inte och leder aldrig till mer än någon enstaka dejt.


    På den tiden jag nätdejtade kunde man ju se på personens profil när dom senast var aktiva. Jag skickade aldrig något till någon som inte varit aktiv senaste veckan, antar att man kan se det idag med på olika dejtingsidor.
Svar på tråden Varför svarar så få tjejer på dejtingsidor?