• Niinis

till alla er som bara köper polarn o pyret kläder till era barn

förstår inte den här hysterin med polarn och pyret, kan någon förklara för mig?=)
    har sätt såååååååå många föräldrar som bara vill handla kläder till sina barn därifrån. ok om man vill köpa vissa kläder därifrån, men att altid köpa barnkläder från den affären måste väll vara lite mycke? för så speciella är dom kläderna inte! och urvalet är inte så stort. vissa kläder är väll fina, men ni som tycker att ni inte kan handla kläder från hm, kappahl, lindex osv. vad är det för fel på dom kläderna?

• Svar på tråden till alla er som bara köper polarn o pyret kläder till era barn
  • gbgumman

Här en hysterisk till. Älskar pop. Men gillar även andra kläder som idat katvig "ej sikke lej" och ibland hm.

• nitedrive

Det är väl kanske ett sätt att köpa en identitet som förälder/signalera tillhörighet för vissa(inte alla,det säger jag inte)...har sett tex klänningar från PoP som kostar 245 kr nya säljas på tradera för samma pris eller mer...why???Folk trissar upp priserna där så man bara baxnar...glömmer de att man lika gärna kan köpa det nytt då?

De har snygga kläder förvisso,men jag förstår inte varför folk bara kastar sig över dem heller.SÅ bra kvalitéer så att det motiverar "hysterin" har de inte...jag kan tycka att det är snyggt med deras färger och ränder,men när ALLA har dem är det inte så roligt.

Lindex har helt okej kvalitéer tycker jag,likaså H&M.Rabalder däremot har ofta släppt i sömmarna av någon anledning,men de är hyfsat könsneutrala och snygga.
    Exit är också ett bra märke,däremot Kapp-Ahl tycker jag oftast har för mycket paljetter/glitter/bling på sina barnkläder.

• Niinis

till er polarn o pyret fanatiker, tycker att dom har ett så litet utbud och hur kul är det när var och varannat barn har likadana kläder som era barn. och kvaliten är ju faktist inte så mycket bättre efter några tvättar som hm, kappahl, lindex kläder. för att inte tala om priset! tycker bara det e lite "snobbigt" att man inte kan handla i andra affärer som hm för att man bara gillar polarn. det måste ju finnas något plagg som skulle passa er i smaken? jag menar ibland så ser man barn vars föräldrar bara köpt pop kläder, och på alla deras kläder står det pop. och ibland så ser dom så fula och utslitna ut, sen ser man något barn med kläder från typ hm och då ser mycke finare ut. jag menar att det verkar lite snobbigt och tråkigt att BARA handla från pop! jag tycker vissa saker dom säljer e ok men jag tvekar inte att gå in i en affär som hm för att titta bara för att dom har billigare kläder.

• Niinis

ni som handlar pop kläder till era barn, vart köper ni kläder till er själva?

• trolltyg

Den erfarenheten jag har från P.O.P är att kvaliten suger. Köpte ett par mammabyxor där i somras och de sprack i sömmen vid midjan hela tiden och då var jag inte ens särskilt stor. Sedan upptäckte min svärmormor som är duktig på att sy att de inte var sydda med stygn som kunde stretcha och det är ju lite dåligt med tanke på vad syftet är med ett par mammabyxor. Har fått en pyjamas därifrån till min son och efter ba´ra en användning så är det samma problem med sömmarna, denna gång i grenen. Jag kommer aldrig mer att köpa några kläder därifrån, dyrt och skitdålig kvalitet.

• Niinis

det är precis vad jag tycker oxå! har köpt ett par plagg därifrån till min son och efter bara nån tvätt har dom blivit fula i färgerna.

• MariaTheresa

Trolltyg: Hehe, jag tror vi har köpt samma mammabyxor. Jag köpte också ett par på P.O.P som sprack, efter bara några gånger...

Min son har lite kläder därifrån, men jag håller med Niinis; tycker att de har ett väldigt litet utbud!

• Flisan78

Jag tycker att po.p har snygga kläder, men Åhléns härmar ju bra så där köper jag också till billigare pris. Mycket av hm och lindexkläderna är väldigt könsstereotypa, det gillar jag absolut inte. Dessutom tycker jag det är fult med alla gulligulltryck dom har på allt. Därför köper jag ibland dyrare kläder, det har inte så mycket med prestige att göra, bara god smak (enligt mig) :)

• Niinis

ja precis det e ju en smaksak! men då det finns så många föräldrar som bara kan handla kläder från pop till sina barn tycker jag verkar väldigt snobbigt och blir så onödigt dyrt!

• Flisan78

Niinis: Efter att ha jobbat i skolor både i Danderyd och Bromma tycker jag nästan att p.op verkar vara budget! Där kläs många barn i Gant, DKNY, Timberland, Leejeans osv. Där kan man snacka om snobbighet kanske? :) Eller är det forfarande en smaksak, jag vet inte...

Svar på tråden till alla er som bara köper polarn o pyret kläder till era barn