Separera, hög gravid, trött och livrädd!!!
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Behöver tips och råd antar jag.
Är hög gravid, beräknad om mindre än en vecka, livrädd, slutkörd, ledsen, arg och
har en stor känsla av panik i hela kroppen!
Har varit bråkigt i några månader nu med sambon,
men det har varit riktigt illa nu den sista månaden...
Jag är väl den som bråkar och gapar, han är den som inte orkar och skiter i problemen istället,
på så sätt framstår jag utifrån för alla som "den gravida sura häxan".
Jag är trött och har ingen ork kvar i kroppen. Är livrädd för det planerade kejsarsnittet som kommer inom bara några få dagar, och har inte hunnit samla energi inför det kommande barnet.
Sambon är iväg väldigt mycket på olika saker och jag är mycket själv med 5 åringen som är ett riktigt energiknippe!
På eftermiddagen börjar oftast våra tjaffs om hur mycket jag tycker att han försvinner, om hur lite tid han spenderar med sitt barn, hur lite egentid jag får och hur trött jag är på hans ointresse till familjen...
Känslorna har börjat försvinna för honom, och det finns inte mycket till närhet eller kärlek kvar. Jag är inte alls lycklig med honom längre!
Saknar närhet som fan! Att bara få bli omhållen och alla mysiga pussar!
Kommer knappt ihåg när jag fick en RIKTIG KYSS sist....
Eller en spontan VARM LÅNG KRAM... Sex har det varit väldigt dåligt med sista månaderna (kanske inte så konstigt pga magen), men det var innan dess rätt stelt, tråkigt och "på vana och rutin" innan dess med.
Pussar har man fått, men dom har varit snabba, kalla och på en ren vana innan han ska rusa... Sådär så läpparna knappt hinner nudda varandra innan han är ute vid halldörren igen...
Helt ärligt så vill jag bara flytta isär och slippa må dåligt över det!
Det hade varit bättre för både barnen och oss själva...
Har så dåligt samvete för att pojken får höra alla bråk, och flera gånger har han sagt till argt "sluta bråka!" till oss...
Då känner jag mig som världens sämsta mamma!!!!!
Han förtjänar inte att höra bråk!
Han förtjänar två föräldrar som håller sams, som är glada och som mår bra!
Går runt i ständiga skuldkänslor mot honom för det, och ibland blir jag tillomed rädd för att någon ska ta honom ifrån mig för att han förtjänar en pappa som är hemma mer med honom, och en mamma som är piggare och gladare.
Jag vet, konstiga tankar,
men när skuldkänslorna blir stora så kommer rädsla ofta med som kvitto på köpet.
Är så rädd för hur jag ska orka med en liten bebis nu mitt i allt!
Hur gör jag med flytt med ett spädbarn med i bilden?
Han vägrar lämna hemmet, och jag är redan så tömd på energi så det blir jag som flyttar, så blir det sak mindre att bråka om.
Har redan hittat en lägenhet som jag ansökt om, och som troligtvis blir min med inflyttning om en månad redan.
Vet bara inte hur jag ska hitta ork till det.
Nyfödd, kejsarsnittad, amning, vakna nätter, 5 åring, hushåll...
Hur löser man med med umgänge för en nyfödd!?
Hur kommer 5 åringen ta det? Hur kommer allt bli sen?
Är så jävla rädd för allt nu! Och jag har verkligen ingen som jag kan prata med det om! Har inte ens hunnit ställa in mig på att en bebis kommer snart!!!
Jag är inte redo eller utvilad än!
Och jag som trodde att allt skulle bli så bra, allt skulle lösa sig och bli så härligt!
Men allt har gått så snett och nu står man i panik och vet inte hur någonting ska gå!?