Inlägg från: Anonym (undrar samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar samma)

Kattproblem vs grannar vs sambo

Undrar med vad som gäller och vad som är ok! Katter är ju de enda husdjur i stort sett som får vandra fritt och störa andra som inte vill ha katt och som i vårt fall även har allergiker i familjen. 

De skiter i min rabatt och ligger i våra utemöbler så den allergiska sen inte kan sitta där! Så sjukt irriterande! 

Jag har nu köpt en kattskrämma med högfrekventa ljud som jag hoppas ska få slut på eländet! Men känns surt att JAG ska behöva betala för att bli av med någon annans djur som förpestar vår tomt. 

Jag älskar katter och har haft många egna, men nu går det inte pga allergin och jag hade inte accepterat om mina katter gjorde sina behov i rabatter heller, då hade de fått vara inne. 

• Anonym (undrar samma)
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 10:54:05 följande:
    Hans katter från början så vet inte vad han gjorde eller inte gjorde för att göra dom rumsrena. Katterna har tillgång till både altan och garage här dygnet runt och året runt.
    Finns det sköna sovplatser, mat och kattlåda att göra sina behov på dessa ställen? För var ska de annars skita om ni inte löser det åt katterna? Jag hade sagt till min sambo att avliva katterna eller ge bort dem, hade inte funkat för mig att ha det så och allt tjafs från grannarna. 
  • Anonym (undrar samma)
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 11:03:24 följande:
    JAG har fixat dynor, en låda de kan krypa in i samt mat och vatten dagligen. Hans jobb är att sköta kattlådan men funkar si och så. Jag tänker inte göra mer. Har sagt till honom lugnt att katterna måste bort på något sätt och även exploderat ang det. En granne var direkt hotfull mot honom men inget händer.
    Usch vilken jobbig sits du hamnat i, låter ju som du gjort vad du kan och att han måste ta sitt ansvar här...han verkar ju inte speciellt intresserad av katterna och deras välmående oavsett så varför behöver han ha dem kvar?
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo