Kattproblem vs grannar vs sambo
Vägrar ni dem att komma in? Usch, vilka svin till människor det finns.
Vägrar ni dem att komma in? Usch, vilka svin till människor det finns.
Grannarna kan kontakta länsstyrelsen eftersom ni inte uppfyller kraven för att hålla katt och ska se till att ens katter inte blir en sanitär olägenhet. Varför har ni skaffat en massa katter som ni låter springa vind för våg och varför har ni inte lyckats få dessa rumsrena. Om katterna ligger i grannars möbler för att ni inte ordnat något hem åt dem och då är det er uppgift att ordna någon form av isolerat vindskyddat boende åt dem.
Ah just det. För katter trivs ju verkligen bäst inlåsta? Typiskt djurvänner i stan som går med katt i koppel. Suck.
Alltså,enligt lag så har ju kattägare skyldighet att ha sådan uppsyn över sina katter att de inte ställer till med olägenheter för sin omgivning.
Sen om de har skyldigheter att ersätta saker som katten har förstört är jag osäker på.
Men ur moralisk synpunkt så tycker jag att man kan göra det.
Det hade i alla fall jag gjort om det kunnat bevisas att det är min katt som gjort det.
Jag tolkade det som att du menade att jag kastade saker. Missförstånd. Ber om ursäkt för det.
Ja,det förstår jag.
Jag har ingen ljust att lägga ut pengar på att hålla andras husdjur borta.
I så fall kan ju kattägaren stå för det eller låta hägna in sin egen gård om katten absolut ska vara ute.