• taquine

Kattproblem vs grannar vs sambo

Anonym (Less) skrev 2017-06-01 10:49:34 följande:
    Tror inte du heller hade låtit 4 katter vara inne där de pissar och skiter överallt när det finns småbarn.
    Har ni lådor till dem att göra sina behov i då? Och håller dom rena? 
    Fy fan vilket djurplågeri att hålla dem utomhus hela tiden .Vissa ska banne mig inte ha djur.
    Goodness me
  • taquine
    LFF skrev 2017-06-01 14:46:16 följande:
    Men vad bra. Då tycker jag att vi förbjuder katter i tätbebyggt område eftersom folk inte har vett nog att hålla efter sina djur och se till att de inte orsakar skada på omgivningen. Så är det bara bönder som får ha katt! Tycker jag är en strålande bra idé så slipper vi övriga att kattjävlarna använder barnens sandlådor som toaletter, nerpissade skydd till grillarna, förstörda utemöbler etc etc etc.
    Kattjävlarna? Moget verkligen.. .hoppas dina ungar slipper höra det där.
    Inte funderat på att skaffa nät /lock till sandlådan, ta in dynor och annat från uteplats/altan när ni inte är där m.m ?
    Nu är det som det är med utekatter , de har ju rätt att strosa fritt.

Verkar som alla "kattjävlar" dras till katthatare för jag har aldrig haft problem med dem, och då bor jag i ett väldigt kattrikt område.
    Goodness me
  • taquine
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:49:22 följande:
    Tyvärr har jag aldrig träffat nån med nåt jag kastat...

Men de bajsar ju på ändå i min trädgård och det gör mig vansinnig.

Jag kommer över nu ikväll och bajsar lite i dina trädgårdsmöbler så får vi se om du gillar bajs i trädgården sen.
    Alltså ni katthatare , ni har inte funderat på att söka hjälp för era aggressioner? Helt jävla bisarrt. Stackars era ungar...

TA IN era dynor, sätt ett lock på grillen,(trodde jag alla gjorde när den inte används aldrig hört talas om en katt som kissar i en grill förresten)) sätt skydd på era sandlådor.m.m. Det är knappast någon raketforskning precis.(eller inte för de flesta i varje fall)

Tycker ni ska söka hjälp , för ni verkar verkligen inte må bra.bli så rabiat är inte friskt . Än en gång , stackars barn.
    Goodness me
  • taquine
    katthatare1 skrev 2017-06-02 15:35:25 följande:
    Ja, det är faktiskt synd om mina ungar när det måste leka i en sandlåda fylld med kattbajs. Eller kliva i kattbajs med nya sandalerna (eller ännu värre, barfota) när de leker i SIN EGEN trädgård.

Jag har inget alls behov av att söka hjälp för detta. Det räcker gott och väl att kattägare hindrar sina katter att bajsa på mina saker!

Det är inte raketforskning heller att fatta att folk inte vill ha kattbajs på sina grejer. Vad är det kattägare inte fattar??
    Jag kan skicka ett hönsnät till dig som du kan lägga över sandlådan så du slipper all denna kattskit.(vilket jag inte tror ett dugg på)  Eller det är nog mest att du vill hata , egentligen borde man mest tycka synd om dig. hat förtär vet du...
    Tom Araya skrev 2017-06-02 16:33:24 följande:
    Ja och varför finns det det?
    För det är deras rättighet , än så länge .Om folk tog hand om sina grejer och köpte tex. en sådan där skrämmare för katt till  trädgården så hade det inte varit några problem. Men gnälla och hata är väl enklare kanske.
    Goodness me
  • taquine
    Tom Araya skrev 2017-06-02 16:58:26 följande:
    Nej, det är för att folk som bor i tätbebyggda områden skaffar katt, inte tar sitt ansvar och låter dem vara ute utan tillsyn. Den som orsakar katten lidande när folk behöver freda sig är egentligen dess ägare.

Det här är så uppenbart när det kommer till sådana här diskussioner, att det finns folk med katt som verkligen inte vill ta något ansvar, att de tycker det är jobbigt och därför helst vill lägga det på andra. Bara de och deras husdjur får göra som de vill och de slipper bry sig om hur andra drabbas så är de nöjda och så fort någon opponerar sig så blir de rabiata och kallar folk för "hatare", "djurplågare" e.t.c.
    Tja , vem är det som är hatarna i denna tråd. Ett visst nick kanske + några andra.?
    Och ja de är rabiata , gnälla om hur djävulska dessa katter är men inte lägga två strån i kors för att minimera problem.
    Nu är det så att katter får gå ute fritt , gilla det eller ej .Sedan ska naturligtvis även kattägare ha ansvar (kastrerad tex.), men det går inte att jämföra med en hund.
    Goodness me
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo