Inlägg från: Anonym (Ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ansvar)

Kattproblem vs grannar vs sambo

Står katterna registrerade på er på något sätt med chip eller märkning är det erat ansvar, annars är det vildkatter som man får skjuta. Tycker synd om katterna, men det blir sån när dom inte har samma status sm hund. När katten jar fått status kommer det inte existera några katter utan ägare.

• Anonym (Ansvar)

Även om katterna ser ut att må bra och har hull är de inte allt. Får katten alla spårämnen, är katten fri från löss, skabb, mask och andra sjukdomar, kollas katten igenom varje dag och får sällskap, får katten sitt dagliga behov av mat och rent vatten, trygg och varm sovplats? Gissar att ni inte har koll på något av detta då katterna är ute dygnet runt. Då brister djurskötsen och länstyrelsen kopplas in för djurplågeri.

Katterna måste fångas in och avlivas ( misstänker starkt att dom är för vilda för att försöka med omplacering) hos veterinär ellet om ni känner någon jägare på någon gård. Det är din makes ansvar. Att katterna gjorde överallt förutom lådan misstänker jag starkt att dom var missnöjda på något sätt eller sjuka. Ingen frisk katt gör utanför lådan utan bra anledning, de är mycket renliga djur.

Jag älskar djur och pluggar inom djurskydd, skulle aldrig för mitt liv bara sluta ta det in katterna. Varför inte lösa problemet när dom var nära, nu är problemet hos grannarna istället. Bara de där att stänga ute djur som är beroende av människor gör man inte. Jag förstår att du tröttnade, men djuren är faktikst oskyldiga och kan inte försvara sig. Du borde bli argare på din makes misskötsel av ett liv som är beroende av honom än att kasta ut djuren.

Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo