• Fiona M

Kattproblem vs grannar vs sambo

Jag vet att det ju inte löser ngt men jag undrar verkligen: varför skaffa katter ni inte vill ha?

• Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 11:00:18 följande:

Hans katter från början. Visste inte att det var ett sånt problem med att de inte var rumsrena, han skötte det bättre då.

Hur gamla är katterna och var de innekatter först?

Tycker han att han bryr sig?
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 12:31:10 följande:

Om de avlivas eller flyttar till andra är samma sak.

Hur tänkte du nu?
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 13:01:57 följande:

De försvinner. Låter säker kallt och hjärtlöst men alternativen är ju väldigt snäva.

Ja, det låter väldigt kallt och hjärtlöst.

Varför kela med dem när du vill smygavliva och inte ser skillnad på att de dör eller flyttar?
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 13:06:55 följande:

Vad ska jag göra då? De kan inte vara inomhus. Och varför inte kela med dom oavsett om de flyttar eller avlivas?

Kela gör man väl med djur man bryr sig om?

Ser man ingen skillnad på att djuret avlivas eller flyttar bryr man sig inte.
  • Fiona M
    Mrs Moneybags skrev 2017-06-01 13:12:40 följande:

Man kan faktiskt tycka om djur, även om man inte vill ha dem själv.

Skillnaden är att en del ser djur som människor, medan andra känner att djur är djur och inte är att jämställa med ett litet barn eller liknande.

Det är bara olika inställning, inget är nödvändigtvis rätt eller fel.

Jag har inte pratat om att se djur som människor, jag har pratat om att jag tycker det är konstigt att tycka det är samma sak om katten flyttar som om den avlivas.
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-06-01 13:13:37 följande:

Hade jag inte brytt mig så hade jag inte försökt hitta en lösning, skött katterna eller kelat med dom. Du läser in saker som du själv hittar på. Och varför ska jag behöva ta skit när det är JAG som jobbar för en lösning även om det innebär avliva ett eller alla djur? Hellre det än att de dräller omkring och orsakar obehag för andra och oss.

Vad käser jag in som du inte skrivit:

Du vill avliva dem i smyg och tycker det gör detsamma om de flyttar eller dör.
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo