Inlägg från: Anonym (kattvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kattvän)

Kattproblem vs grannar vs sambo

Helt absurt att skaffa FYRA katter när man uppenbarligen inte ens klarar att ta hand om en enda!

• Anonym (kattvän)

Jag bor i ett tättbebyggt område och har en innekatt. Hon har aldrig varit ute och har sitt revir här på tre rum och kök och trivs ypperligt. Vad vill jag ha sagt? JO att HUR kan man släppa ut sitt älskade(?) husdjur i ett område där man, om man har normal intelligens, inser att den kommer att utsättas för människor som avskyr den? Jag älskar min lilla katt.

• Anonym (kattvän)
    Tom Araya skrev 2017-06-02 06:41:32 följande:
    Det behövs inte människor som avskyr dem för att de ska utsättas för risker, en vanlig trafikerad gata erbjuder mycket risker för lösa djur.
    Absolut. Men bilar njuter inte av att plåga djur.
  • Anonym (kattvän)
    Tom Araya skrev 2017-06-02 06:48:12 följande:
    Nej, det är det nog ytterst få som gör. Men folk kan ju se katt som skadedjur ingen tar ansvar för och bekämpa dem utefter det synsättet. Vi vill ju oftast inte ha vissa djur i eller intill våra bostäder, men det betyder inte att vi medvetet plågar dem.
    Nej "plågar" är ju ett starkt ord, men jag skulle inte ens vilja utsätta mitt älskade djur att bli utsatt för andras ovilja. Liksom "schas kattelände"..............!
  • Anonym (kattvän)
    taquine skrev 2017-06-01 15:55:59 följande:
    Kattjävlarna? Moget verkligen.. .hoppas dina ungar slipper höra det där.
    Inte funderat på att skaffa nät /lock till sandlådan, ta in dynor och annat från uteplats/altan när ni inte är där m.m ?
    Nu är det som det är med utekatter , de har ju rätt att strosa fritt.

Verkar som alla "kattjävlar" dras till katthatare för jag har aldrig haft problem med dem, och då bor jag i ett väldigt kattrikt område.
    Ja det är konstigt att katter verkar dras till de som absolut inte tål dem. Precis som de som hatar hundar alltid verkar kliva i hundskit! (har jag aldrig gjort). Jag har skaffat innekatt på gamla dar men när barnen var små så hade vi inga djur och vi bodde  i två olika radhusområden och ALDRIG var det ngn katt som förorenade på vår altan eller i våra rabatter trots att bostadsområdet är/var KNÖKFULLT med hundar och katter. Jag älskar katter så om ngn kommit så skulle jag blivit jätteglad och gosat loss............!
  • Anonym (kattvän)

I den bästa av världar så skulle alla utekatter bo på landet och jaga möss i ladugårdar och lador. Där kommer de till sin rätt fullt ut. Jag fattar inte varför man skaffar en utekatt om man bor i ett stadsnära tättbebyggt område! När träffar man sin katt? Vad har man den till? Ser ofta efterlysningar av katter på anslagstavlan i vår lokala butik och tydligen så är dessa utelöpare älskade och man vill ha dem tillbaka fast sannolikheten att man får det är minimal.

Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo