Kattproblem vs grannar vs sambo
Helt absurt att skaffa FYRA katter när man uppenbarligen inte ens klarar att ta hand om en enda!
Helt absurt att skaffa FYRA katter när man uppenbarligen inte ens klarar att ta hand om en enda!
Jag bor i ett tättbebyggt område och har en innekatt. Hon har aldrig varit ute och har sitt revir här på tre rum och kök och trivs ypperligt. Vad vill jag ha sagt? JO att HUR kan man släppa ut sitt älskade(?) husdjur i ett område där man, om man har normal intelligens, inser att den kommer att utsättas för människor som avskyr den? Jag älskar min lilla katt.
I den bästa av världar så skulle alla utekatter bo på landet och jaga möss i ladugårdar och lador. Där kommer de till sin rätt fullt ut. Jag fattar inte varför man skaffar en utekatt om man bor i ett stadsnära tättbebyggt område! När träffar man sin katt? Vad har man den till? Ser ofta efterlysningar av katter på anslagstavlan i vår lokala butik och tydligen så är dessa utelöpare älskade och man vill ha dem tillbaka fast sannolikheten att man får det är minimal.