Inlägg från: Anonym (Fy fan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fy fan)

Kattproblem vs grannar vs sambo

katthatare1 skrev 2017-06-02 14:01:26 följande:

Tycke det borde vara förbjudet att ha utekatter som går tunt och förstör hos grannarna.

Jag bor i ett radhusområde och en familj har 4-5 äckliga katter från nåt katthem som använder alla andras trädgårdar som toalett.

Så jävla äckligt att vara i sin egen trädgård och kliva i en kattbajs, eller hitta en kattfläck i hammocken eller på möbeldynorna. Även den gemensamma sandlådan i föreningen används flitigt av katterna som bajsplats. Äckligt och farligt för barnen som ska leka där.

Ibland har jag lust att ta kattbajsen och kasta in den i kattägarnas trädgård men för det mesta kastar jag bara saker och skriker efter katterna.

Helt otroligt att det är tillåtet att katter ska få ga runt i bebyggda områden och göra sin behov här och där och att de ska vara _de drabbade_ som ska åtgärda problemet. 

Död åt fribajsande katter i villa/radhusområden!

Jävla idiot
  • Anonym (Fy fan)
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:24:20 följande:

Ger mig på?

Jag skriker på katterna eller springer ut och jagar bort dem. 

Ursäkta att jag inte vill ha kattbajs i mina trädgårdsmöbler. Kattägarna får väl hålla reda på sina katter och sitt eget kattbajs. Varför ska en familjs äckliga katter får förpesta hemma hos alla grannarna bara för att de vill hämta hem skabbiga katter och ha hemma hos sig.

Katter borde få bo på landet, inte i stan och går tunt och bajsa i radhusträdgårdar.

Gå in och sätt dig då när du uppenbarligen inte tål andra levande varelser än dig själv! Hoppas fåglarna skiter i huvudet på dig varenda gång du går utanför dörren. Eller dom kanske ska buras in dom också?
  • Anonym (Fy fan)
    LFF skrev 2017-06-02 14:35:25 följande:

Varför ska katterna ha företräde till allt framför alla andra? Varför har katterna mer rätt till MIN uteplats än vad jag har?

Det är bara du sätter dig på DIN uteplats. Men man får faktiskt ha förståelse för alla djur som strövar fritt. Jag har katter här som inte är mina och bajsar dom i mina rabatter så gör det mig inte nåt. Dynor tar jag med mig ut när jag vill sitta ute. Sandlådan täcker jag när inte barnen leker i den osv...
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo