Inlägg från: katthatare1 |Visa alla inlägg
  • katthatare1

Kattproblem vs grannar vs sambo

Tycke det borde vara förbjudet att ha utekatter som går tunt och förstör hos grannarna.

Jag bor i ett radhusområde och en familj har 4-5 äckliga katter från nåt katthem som använder alla andras trädgårdar som toalett.

Så jävla äckligt att vara i sin egen trädgård och kliva i en kattbajs, eller hitta en kattfläck i hammocken eller på möbeldynorna. Även den gemensamma sandlådan i föreningen används flitigt av katterna som bajsplats. Äckligt och farligt för barnen som ska leka där.

Ibland har jag lust att ta kattbajsen och kasta in den i kattägarnas trädgård men för det mesta kastar jag bara saker och skriker efter katterna.

Helt otroligt att det är tillåtet att katter ska få ga runt i bebyggda områden och göra sin behov här och där och att de ska vara _de drabbade_ som ska åtgärda problemet. 

Död åt fribajsande katter i villa/radhusområden!

• katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 14:11:38 följande:
    Du verkar vara väldigt feg och ynklig som ger dig på smådjur som varken kan försvara sig eller förstå vad de gör för fel.
    Riktigt lågt och unket beteende, du är människa och har privilegiet att ha förmågan att resonera och lösa problem, katter följer sina instinkter och har inte gjort något fel, de har inte valt vilken ägare de ska få eller vart de ska bo.
    Jag hoppas att du åker dit och får vad du förtjänar om du gör illa någon av katterna.
    Ger mig på?

Jag skriker på katterna eller springer ut och jagar bort dem. 

Ursäkta att jag inte vill ha kattbajs i mina trädgårdsmöbler. Kattägarna får väl hålla reda på sina katter och sitt eget kattbajs. Varför ska en familjs äckliga katter får förpesta hemma hos alla grannarna bara för att de vill hämta hem skabbiga katter och ha hemma hos sig.

Katter borde få bo på landet, inte i stan och går tunt och bajsa i radhusträdgårdar.
  • katthatare1

Jag kanske ska sätta mig och bajsa i din trädgårdsstol så får du se hur trevligt det är att sitta där sen.

Eller kissa lite i din grill, så mysigt sen när du ska grilla.

Eller lämna en halväten skogsmus på din altan att njuta av på morgonkvisten.

Eller kanske lägga en korv i dina ungars sandlåda där din lilla 1-åring ska leka.

Allt detta gör katterna nämligen hos oss och jag tycker inte att det är okej nånstans att det är jag som ska stå ut med detta för att mina grannar ska få ha katter springande fritt. 

• katthatare1
    Anonym (Fy fan) skrev 2017-06-02 14:30:24 följande:
    Gå in och sätt dig då när du uppenbarligen inte tål andra levande varelser än dig själv! Hoppas fåglarna skiter i huvudet på dig varenda gång du går utanför dörren. Eller dom kanske ska buras in dom också?
    Jag tål andra varelser alldeles utmärkt tack. Och jag är ute i min egen trädgård där inga grannkatter har att göra!

Och jag vill inte ha kattbajs i min trädgård!

Fåglarna bajsar inte ens i närheten så äckligt och mycket i trädgården som katterna gör.

Fattar inte varför inte kattägarna kan ha sitt jävla kattbajs i sin egen trädgård.
  • katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 14:46:39 följande:
    Ja, ger dig på. Du skrev att du kastade saker efter dom.
    Tyvärr har jag aldrig träffat nån med nåt jag kastat...

Men de bajsar ju på ändå i min trädgård och det gör mig vansinnig.

Jag kommer över nu ikväll och bajsar lite i dina trädgårdsmöbler så får vi se om du gillar bajs i trädgården sen.
  • katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 14:49:28 följande:
    Det du beskriver kan du bli åtalad för om du gör så det är nog ingen bra idé.
    Äh, jag låter min grannes katt göra det. Du gillar väl kattbajs i trädgården. Varför skulle du åtala någon för det?
  • katthatare1
    taquine skrev 2017-06-02 15:03:20 följande:
    Alltså ni katthatare , ni har inte funderat på att söka hjälp för era aggressioner? Helt jävla bisarrt. Stackars era ungar...

TA IN era dynor, sätt ett lock på grillen,(trodde jag alla gjorde när den inte används aldrig hört talas om en katt som kissar i en grill förresten)) sätt skydd på era sandlådor.m.m. Det är knappast någon raketforskning precis.(eller inte för de flesta i varje fall)

Tycker ni ska söka hjälp , för ni verkar verkligen inte må bra.bli så rabiat är inte friskt . Än en gång , stackars barn.
    Ja, det är faktiskt synd om mina ungar när det måste leka i en sandlåda fylld med kattbajs. Eller kliva i kattbajs med nya sandalerna (eller ännu värre, barfota) när de leker i SIN EGEN trädgård.

Jag har inget alls behov av att söka hjälp för detta. Det räcker gott och väl att kattägare hindrar sina katter att bajsa på mina saker!

Det är inte raketforskning heller att fatta att folk inte vill ha kattbajs på sina grejer. Vad är det kattägare inte fattar??
  • katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 15:44:42 följande:
    Katthatare 1 tillexempel, kan man betrakta som att hen i någon mening ställer katterna till svars eftersom det är dem som får ut för det då hen ger sig på dom och kastar saker efter katterna.
    Hur ska jag annars få iväg dem ur min trädgård när de sitter och skiter på mina möbler? Springa och hämta ägaren?? De bryr sig inte, de är väl bara glada att katterna inte bajsar hemma i deras egen trädgård, för de bajsar tydligen bara i andras trädgårdar, våra grannars katter.

Om grannarna höll ordning på sina katter och höll dem från att bajsa omkring på andras saker skulle jag inte behöva ställa varken katt eller ägare till svars för något. 

Varför är mitt ansvar i det här större än kattägarens?
  • katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 15:40:25 följande:
    Ja du skriver själv "tyvärr", alltså önskar du att du ska träffa dom med sakerna du kastar och därför hade jag rätt i att du ger dig på katterna. Varför ifrågasatte du det?
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:24:20 följande:
    Ger mig på?
    Ja jag förstår att det är jobbigt och jag har själv samma problem.
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:49:22 följande: 
    Jag kommer över nu ikväll och bajsar lite i dina trädgårdsmöbler så får vi se om du gillar bajs i trädgården sen.

Ja ok då vet jag, jag är beredd med filmkameran och sen ber jag någon om hjälp att hålla kvar dig tills polisen kommer. Sen kan du vänta dig ett åtal för ofredande, trakasserier eller vilken åtalspunkt som än är lämplig.Nej jag gillar inte det, men vad jag vet så är det inte olagligt för en katt att bajsa ute. Men även om det vore det så tycker jag det är mindre besvär att bara plocka bort det, så jag väljer att inte gå igenom en rättsprocess, jag väljer också bort att bli upprörd och aggressiv för det tar bara en massa energi och gör mig till en dålig och bitter människa.
    Så du gillar inte heller bajs på dina grejer alltså? Nej, det gör inte jag heller. Därför skrämmer jag iväg katterna när jag ser dem bajsa i min trädgård, på mina saker.

Om du tycker att katter har rätt att gå omkring och bajsa på andras saker borde du ju acceptera att katter bajsar på dina saker också. Vari ligger skillnaden? 

Jag är inte särskilt upprörd över det här, men det är ju kul att argumentera på ett öppet forum. Är det inte vad FL är till för? Att lufta sina åsikter och delta i roliga debatter om intressanta ämnen? Kul att se hur alla går igång...

Jag är inte en bitter eller dålig människa. Jag vill bara inte ha kattbajs på mina saker och jag gör vad jag kan för att hindra katter att förstöra i min trädgård. Precis som du skulle göra om jag tex kom och förstörde i din trädgård.
  • katthatare1
    Anonym (anonym) skrev 2017-06-02 16:00:29 följande:
    Om katten bajsar på möbler så är det stora fel på katten så då bör tala med ägaren så att den tar katten till veterinär.
    Katter döljer sin avföring om det inte är något fel på dem såvida det inte finns enorma mängder med lösdrivande okastrerade som revirmarkerar.
    Just mina grannar har nog rätt störda katter. De har 5 eller 6 katter som de tagit från katthem. Katterna ser rätt skabbiga ut och beter sig ganska underligt. Jag har också förstått att "normala" katter inte beter sig på det här sättet och lägger bajset helt synligt på en stolsdyna etc. 

Att prata med ägarna är tyvärr helt uteslutet. De är inte särskilt resonabla om man säger så.

Men jag tycker generellt att det är konstigt och fel att katter i ett bebyggt område ska ha rätt att bajsa var de vill och att det ska vara omgivningens ansvar att hålla undan sina grejer istället för kattägarnas ansvar att hålla efter sina katter. 
  • katthatare1
    LFF skrev 2017-06-02 16:19:52 följande:
    Oj, katterfrån katthem som får vara utekatter? Låter sombåde ett oseriöst katthem och osseriösa ägare. Min fd chef som hade katthemskatter fick ordna inhägnad  på sin tomt om katterna skulle få vara ute, i övrigt ansåg katthemmet att de skulle vara innekatter.
    Det är mycket möjligt att den här familjen inte bryr sig om vare sig riktlinjer från katthemmet eller vad vi grannar tycker om deras katters beteende. 
  • katthatare1
    LFF skrev 2017-06-02 16:25:32 följande:
    Iofs rätt sannolikt också. Åter igen har man i denna tråd märkt hur otroliga utekattägare är med sin bristande hänsyn till sin omgivning. "Du får ta undan dina saker annars får du skylla dig själv över att saker blir förstörda för mina katter har minsann rätt att få göra vad de vill" Kräks
    Lite så.

"Men om du skriker mot min katt när den bajsar i din trädgårdssoffa så är du en evigt fördömd djurplågare och en ovärdig människa".

Jag fattar inte att reglerna ens är såna. Mina grannars katter är kanske utöver andra då de verkar rätt störda.

Men det känns ju helt orimligt att just kattägare ska ha rätt att låta sina djur gå fritt och förstöra andras egendom utan några som helst konsekvenser.
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo