Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 15:40:25 följande:
Ja du skriver själv "tyvärr", alltså önskar du att du ska träffa dom med sakerna du kastar och därför hade jag rätt i att du ger dig på katterna. Varför ifrågasatte du det?
katthatare1 skrev 2017-06-02 14:24:20 följande:
Ger mig på?
Ja jag förstår att det är jobbigt och jag har själv samma problem.
katthatare1 skrev 2017-06-02 14:49:22 följande:
Jag kommer över nu ikväll och bajsar lite i dina trädgårdsmöbler så får vi se om du gillar bajs i trädgården sen.
Ja ok då vet jag, jag är beredd med filmkameran och sen ber jag någon om hjälp att hålla kvar dig tills polisen kommer. Sen kan du vänta dig ett åtal för ofredande, trakasserier eller vilken åtalspunkt som än är lämplig.Nej jag gillar inte det, men vad jag vet så är det inte olagligt för en katt att bajsa ute. Men även om det vore det så tycker jag det är mindre besvär att bara plocka bort det, så jag väljer att inte gå igenom en rättsprocess, jag väljer också bort att bli upprörd och aggressiv för det tar bara en massa energi och gör mig till en dålig och bitter människa.
Så du gillar inte heller bajs på dina grejer alltså? Nej, det gör inte jag heller. Därför skrämmer jag iväg katterna när jag ser dem bajsa i min trädgård, på mina saker.
Om du tycker att katter har rätt att gå omkring och bajsa på andras saker borde du ju acceptera att katter bajsar på dina saker också. Vari ligger skillnaden?
Jag är inte särskilt upprörd över det här, men det är ju kul att argumentera på ett öppet forum. Är det inte vad FL är till för? Att lufta sina åsikter och delta i roliga debatter om intressanta ämnen? Kul att se hur alla går igång...
Jag är inte en bitter eller dålig människa. Jag vill bara inte ha kattbajs på mina saker och jag gör vad jag kan för att hindra katter att förstöra i min trädgård. Precis som du skulle göra om jag tex kom och förstörde i din trädgård.