LFF skrev 2017-06-02 12:29:49 följande:
Men snälla nån!
HUR ska jag skydda min gasolgrill från pissande kattjävlar (Ja, jag anser fortfarande att de är kattjävlar) som revirmarkerar på grillens skydd? VARFÖR ska inte jag kunna få glömma något ute utan att kattjävlen har pissat ner det?
Hur jävla svårt är det att se till att ens katt inte stör genom att man inte släpper ut den i tätbebyggt område?
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, utekatter har INGENTING i tätbebyggt område att göra! Kan man inte förstå det så ska man inte ha katt.
Av kärlek till sitt husdjur (som man uppenbarligen nästan aldrig vill se eftersom man släpper ut det) så borde man vilja skydda det från:
Bilar
Människor som tex lägger ut spetsad mat i syfte att skada/döda djur
Slagsmål med andra katter
Riskera att bli skadad av en hund
Eventuella rävar i området
Om man släpper ut sin katt vind för våg så bryr man sig helt enkelt inte om sitt djur.
Hägna in tomten med ett högt nät som någon föreslog. Eller om du kan ställa grillen någonstans där de inte når den. Fast det är ju egentligen inte mitt problem, utan ditt. Man får ta hand om de saker man skaffar på bästa sätt. Själv får jag bajs i rabatterna det är bara att plocka bort och se glad ut. Vad ska man annars göra?
Därför att det finns utekatter som går fritt.
Sista frågan får du fråga kattägarna om.
Ang. riskerna, javisst det finns risker med mycket som man gör, men ska man alltid sitta inne i säkerhet för att skydda sig? Man måste faktiskt kunna leva. Samma gäller katterna. Så hade i alla fall jag resonerat om jag hade haft katt.
Jag förstår din frustration men enda lagliga sättet att komma åt det här är väl politiskt.