• Anonym (Lia)

    Opererad och ingen hälsa på mig...

    Ja ... Jag kanske låter bortskämd men jag är jävligt sårad . Jag har 2 bästa kompisar som jag aldrig har svikit . Har känt dem i 10 år och har alltid ställt upp för båda . Aldrig har jag skitit i eller struntat i deras känslor . Min ena kompis har behövt mig mycket och jag har ställt upp varje gång , kört henne där och här , shoppat för henne , tagit hand om hennes son , varit vaken om nätterna när hon behövde någon att prata med , sen hon födde hennes son har jag varit som en syster för henne ( 3 år tillbaka ) . Men när jag opererades för fyra dagar sen så syns inte båda två . Den ena skrev krya på dig , hur mår du osv ( på sms ) och den andra jag alltid ställt upp för varje gång hon hade problem ringer och säger " förlåt var upptagen men vi kan träffas när du mår bättre "

    Jag är så sårad sitter med feber och 3 sår på magen , min familj , man , kusiner , farbröder kommit med blommor , kort och choklad . Men mina vänner är upptagna .... Min mans kollegor frågade mer om mig än mina vänner gör . Är det jag som överdriver eller är det något fel här . Har aldrig behandlat någon på det sättet . Sprang alltid med blommor eller present för att se till så att de mår bra ... Eh vilken chock

  • Svar på tråden Opererad och ingen hälsa på mig...
  • Anonym (Cilla)

    Jag "gjorde slut" med min bästa kompis efter en liknande grej. I mer än tio år ställde jag upp på henne, svarade i telefon mitt i nätterna när hon mådde dåligt, följde med på läkarbesök, passade barn, lyssnade och lyssnade och lyssnade när hon hade problem med sin man och under deras skilsmässa och när hon hade problem med nya sambon. Sedan när jag blev lämnad av min man och behövde stöd av henne så hade hon inte ens tid att prata i telefon med mig.

    Det är nu sju år sedan jag fick nog och jag har inte pratat med henne sen dess.

  • Anonym (Lia)
    Anonym (Cilla) skrev 2017-06-01 16:35:40 följande:

    Jag "gjorde slut" med min bästa kompis efter en liknande grej. I mer än tio år ställde jag upp på henne, svarade i telefon mitt i nätterna när hon mådde dåligt, följde med på läkarbesök, passade barn, lyssnade och lyssnade och lyssnade när hon hade problem med sin man och under deras skilsmässa och när hon hade problem med nya sambon. Sedan när jag blev lämnad av min man och behövde stöd av henne så hade hon inte ens tid att prata i telefon med mig.

    Det är nu sju år sedan jag fick nog och jag har inte pratat med henne sen dess.


    Oj . Men faktist bästa valet du har gjort . Jag har alltid sagt hatar falska kompisar eller själviska kompisar och insåg dessa dagar att jag hade 2 falska och själviska inte en . Hur bearbetar man detta . Är så sårad att jag tänker mer på detta än på att jag faktist har ont i kroppen / mina sår osv .
  • Anonym (Tilde)

    Sånt där är förjävligt och man blir både arg och ledsen när det uppdagas. Man skulle gärna vilja hämnas på något sätt så att dom får veta hur illa dom har uppfört sig men frågan är hur man sårar dom tillbaka lika mycket som dom har sårat en? För att bara sluta höra av sig känns som att dom kommer undan för lätt och utan att behöva stå till svars. Man vill ju gärna att dom ska fatta att det inte är ok att dom utnyttjar ens godhet och inte ger något tillbaka själva. Det är lätt för mig att säga TS men jag tycker att du ska konfrontera dom på något sätt och säga att du har ställt upp på dom i vått och torrt och nu kan dom inte ens hälsa på dig en timme och det är inte ok.

  • Anonym (F)

    Dålig stil av dina vänner! Förstår att du är sårad.

  • Anonym (ppp)

    Nu tycker jag inte riktigt det framkommer i din korta text: är du hemma eller på sjukhus? Vet de att du vill att de ska komma? 

    Jag tänker ofta när folk opererat sig eller varit igenom något jobbigt, att de har fullt upp ändå och att jag skulle störa. Att jag vill vänta tills jag får en inbjudan, eller i af en hint om att det är ok att komma. 

  • Anonym (asdf)

    Men höll du på att dö eller nåt?
    Om det var nån standardoperation så hade inte jag brytt mig i alla fall. Mina vänner hade inte hälsat på mig och jag hade inte hälsat på dem. Man hörs ju förr eller senare och då kan man ju berätta hur det gick.

  • John22

    Beror på hur länge du legat på sjukhus. 2-3 nätter så tycker jag inte att man kan kräva besök, 5+ nätter så borde man som vän besöka.

  • Anonym (Lia)
    Anonym (ppp) skrev 2017-06-01 18:26:41 följande:

    Nu tycker jag inte riktigt det framkommer i din korta text: är du hemma eller på sjukhus? Vet de att du vill att de ska komma? 

    Jag tänker ofta när folk opererat sig eller varit igenom något jobbigt, att de har fullt upp ändå och att jag skulle störa. Att jag vill vänta tills jag får en inbjudan, eller i af en hint om att det är ok att komma. 


    Är hemma nu . Men ingen ringde när jag var i sjukhuset . Båda pallar inte komma och säger " är så upptagen ursäkta så mycket att göra men ska försöka ringa när jag kan " den andra skriver bara ett sms "hur mår du krya på dig "
  • Anonym (Lia)
    Anonym (asdf) skrev 2017-06-01 18:43:28 följande:

    Men höll du på att dö eller nåt?

    Om det var nån standardoperation så hade inte jag brytt mig i alla fall. Mina vänner hade inte hälsat på mig och jag hade inte hälsat på dem. Man hörs ju förr eller senare och då kan man ju berätta hur det gick.


    Okej men jag har ställt upp för det minsta lilla ! Tio år aldrig krävt något tillbaka. Första gången jag hamnar i sjukhuset och opereras så skiter båda i .
  • Anonym (Lia)
    John22 skrev 2017-06-01 18:49:59 följande:

    Beror på hur länge du legat på sjukhus. 2-3 nätter så tycker jag inte att man kan kräva besök, 5+ nätter så borde man som vän besöka.


    Det handlar inte om att ligga i sjukhuset och hur länge utan omtanken ! När båda vet att jag har feber , varit i sjukhuset ,opererats , infekterad sår osv osv så borde dem hälsa på 30 min skit i blommor och kort det räcker med att visa att man bryr sig .
Svar på tråden Opererad och ingen hälsa på mig...