Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Ohyfsade gäster

Om man har en tårta som inte är större än att den nästan är slut när man tagit två rejäla bitar är det nog klokt att vara väldigt tydlig från början med hur många den ska räcka till, och kanske helt enkelt vänta med att servera den tills de gäster kommer som den är menad för. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Och hur som helst är ju deras reaktion helt sanslös. Hur kan man kräva att få ett jättelass med tårta när man kommer på spontanbesök?! Själv hade jag varit jätteglad över att få tårta överhuvudtaget.

• Anonym (Ellen)
    Anonym (?) skrev 2017-06-02 15:47:40 följande:
    Det framgår ingenstans hur gammal flickan är. Hon kan mycket väl vara 7/8 år och då kan man äta rejält med godsaker, speciellt om man inte har något hyfs och speciellt om man är överviktig. Inte omöjligt att en ohyfsad 8 åring kastar tallrikar i golvet för den delen heller. Jag är van vid barn och har varit med om barnsligare saker som äldre barn har gjort.

Så tänker jag med. Med tanke på pappans beteende kan man knappast räkna med att dottern ska vara särskilt mogen och välartad i förhållande till sin ålder. Brist på sociala färdigheter brukar gå i arv, om inte genetiskt så via uppfostran.
Svar på tråden Ohyfsade gäster