Anonym (Arg) skrev 2017-06-02 00:59:40 följande:
Ursäkta att jag reagerar på ditt inlägg, men det är hemskt att du säger så fula saker om handikappade/ utvecklingsstörda......förståndshandikappade. Ryser vid tanken på hur du ser ner på handikappade. Jag är mormor till barn med utvecklingsstörning, men barnen beter sig ordentligt ändå.
Att mannen och dottern inte kunde bete sig när dom kom och hälsade på oanmält är ren ohyffs och inget annat.
Förlåt TS för mitt inlägg, men jag blir så arg när folk ser ner på Handikappade.
Alltid ska folk måla upp icke priviligerade människor som offer. Suck.
Nu är det ju faktiskt så att jag också (genuint) UNDRAR om denna man eller flicka i fråga har något förståndshandikapp. Det finns många utvecklingsstörda som absolut aldrig skulle bete sig såhär, det är vi nog överens om. Men du kan inte förneka (beroende på vad för slags utvecklingsstörning man har) att man kan ha ett liknande beteende som flickan och mannen i ts text. Förståndshandikappade personer kan bete sig på alla möjliga olika sätt. Det är olika från person till person, därför säger det ingenting att du är mormor åt ett barn som aldrig skulle bete sig såhär.
Jag har en bekant som är förståndshandikappad och den personen har gjort liknande saker som beskrivs i ts text. Kastat saker och levt rövare. Det vet jag att även "normala" personer kan göra, men såvida inte flickan är extremt ouppfostrat (vilket också är möjligt) så undrar jag faktiskt också om hon har något förståndshandikapp som kan förklara hennes beteende lite grann. Det är forfarande inte ok, men man hade haft mer förståelse än om det hade handlat om en ohyfsad jobbig unge.