Inlägg från: Anonym (Mella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mella)

Ohyfsade gäster

Jag tycker att både du och flickan var ohyfsade.

Bjuder man på något så tar man inte undan det mitt framför näsan på sina gäster. För det var faktiskt NI som bjöd in dom och NI som ställde fram tårtan och bjöd dom.

Att kasta en tallrik i golvet är väldigt ohyfsat.

Kompisen hade rätt, blir man bjuden så får man äta hur mycket man vill av det som ställs fram, dock kanske det inte var så taktfullt av honom att börja diskutera om det där och då, åtminstone hade han kunnat lägga fram det på ett bättre sätt.

• Anonym (Mella)
    Anonym (Inte märkligt) skrev 2017-06-02 19:01:14 följande:
    Jodå, om gästerna glufsar i sig hela tårtan så har de nog fått det hela om bakfoten och då har man all rätt att ta undan det goda.
    Varför har man den rätten tycker du?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Karro) skrev 2017-06-02 19:07:56 följande:
    Självklart får man inte äta "hur mycket som helst" som gäst. Man måste ju tänka på att andra också kommer vilja ha, och det hör ju bara till vanligt hyfs att tänka att de andra ska minst kunna ta lika mycket som du själv.
    jaha ok, de var 4 personer som satt till bords som jag har förstått det, TS med sambo och den här kompisen och hans gäster. Tog gästerna mer än en 4e del var?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Karro) skrev 2017-06-02 19:07:56 följande:
    Självklart får man inte äta "hur mycket som helst" som gäst. Man måste ju tänka på att andra också kommer vilja ha, och det hör ju bara till vanligt hyfs att tänka att de andra ska minst kunna ta lika mycket som du själv.
    Anonym (Mella) skrev 2017-06-02 21:03:17 följande:
    jaha ok, de var 4 personer som satt till bords som jag har förstått det, TS med sambo och den här kompisen och hans gäster. Tog gästerna mer än en 4e del var?
    haha skrev fel, kompisen och hans dotter skulle det stå

• Anonym (Mella)
    Anonym (Karro) skrev 2017-06-03 00:11:12 följande:
    TS har ju inte skrivit exakt hur mycket de tog, utan bara att "de åt ju upp nästan hela tårtan". Jag tycker att "nästan hela" är mer än halva, även om det låter helt sjukt att någon skulle ta för sig så mycket.
    Ja det må vara ohyfsat, dock vet jag inte om det rättfärdigar att man tar undan det man bjudit på mitt framför ögonen på gästerna. Två fel gör inte ett rätt. Jag tycker att både TS och flickan var ohyfsade
  • Anonym (Mella)
    Cambellah skrev 2017-06-03 10:27:16 följande:
    Självklart måste man få ta undan så att de riktiga, inbjudna gästerna också får smaka av tårtan.
    Jag har inte skrivit att man inte får, jag har skrivit att det är ohyfsat.
  • Anonym (Mella)
    Cambellah skrev 2017-06-04 15:48:32 följande:
    Tycker inte jag.
    Det var något annat, åsikter får alla ha.
Svar på tråden Ohyfsade gäster