Ohyfsade gäster
Cambellah skrev 2017-06-01 20:38:44 följande:
Herregud..För det första - extremt ofint av dem att dyka upp oinbjudna.
För det andra - han har nog tolkat det där uttrycket "gäster får äta hur mycket de vill" lite fel. Visserligen ska man bjudas på fika och mat osv om man är gäst hos någon (i alla fall om man är inbjuden), men inte fan äter man upp nästan all fika/mat. Det är ju bara extremt ohyfsat. Är sambons kompis utvecklingsstörd eller har han något slags förståndshandikapp? För vilken människa som helst, som inte är förståndshandikappad på något sätt, ska förstå att man inte äter upp allt fika eller all mat när man är bortbjuden. Det är liksom sunt förnuft.
Är jag bortbjuden så tar jag oftast ett fikabröd av det som bjuds. Max 2. Vilket skulle motsvara 1 tårtbit eller 2 i detta fall, inte nästan hela jävla tårtan.
Du agerade jättebra och har helt rätt i att de inte är välkomna hemma hos er längre. Riktiga snyltare.
Att mannen och dottern inte kunde bete sig när dom kom och hälsade på oanmält är ren ohyffs och inget annat.
Förlåt TS för mitt inlägg, men jag blir så arg när folk ser ner på Handikappade.