Inlägg från: Anonym (Arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arg)

Ohyfsade gäster

Cambellah skrev 2017-06-01 20:38:44 följande:
    Herregud..

För det första - extremt ofint av dem att dyka upp oinbjudna.

För det andra - han har nog tolkat det där uttrycket "gäster får äta hur mycket de vill" lite fel. Visserligen ska man bjudas på fika och mat osv om man är gäst hos någon (i alla fall om man är inbjuden), men inte fan äter man upp nästan all fika/mat. Det är ju bara extremt ohyfsat. Är sambons kompis utvecklingsstörd eller har han något slags förståndshandikapp? För vilken människa som helst, som inte är förståndshandikappad på något sätt, ska förstå att man inte äter upp allt fika eller all mat när man är bortbjuden. Det är liksom sunt förnuft.

Är jag bortbjuden så tar jag oftast ett fikabröd av det som bjuds. Max 2. Vilket skulle motsvara 1 tårtbit eller 2 i detta fall, inte nästan hela jävla tårtan.

Du agerade jättebra och har helt rätt i att de inte är välkomna hemma hos er längre. Riktiga snyltare.
    Ursäkta att jag reagerar på ditt inlägg, men det är hemskt att du säger så fula saker om handikappade/ utvecklingsstörda......förståndshandikappade. Ryser vid tanken på hur du ser ner på handikappade. Jag är mormor till barn med utvecklingsstörning, men barnen beter sig ordentligt ändå.

Att mannen och dottern inte kunde bete sig när dom kom och hälsade på oanmält är ren ohyffs och inget annat.

Förlåt TS för mitt inlägg, men jag blir så arg när folk ser ner på Handikappade.
  • Anonym (Arg)
    Cambellah skrev 2017-06-02 08:59:33 följande:
    Jag ser inte ner på förståndshandikappade.
    Jag säger bara att deras beteende hade varit lite mer förståeligt om pappan/dottern var förståndshandikappad då dottern började gråta och slängde tallriken i golvet. Jag har själv varit med om förståndshandikappade som har gjort såna saker. Det låter märkligt om flickan som är "vanlig" skulle ha slängt tallriken i golvet och börjat gråta.
    Ser fortfarande att du ser ner på det som är handikappade.......Beteendet på våra barn som har handikapp kan inte dem rå för ....Dessa barn valde inte om att bli födda.......Men att kalla människor som gör fel på ett eller annat sätt för handikappade är i mitt liv grymt elakt.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Inte märkligt) skrev 2017-06-02 19:10:33 följande:
    Alltid ska folk måla upp icke priviligerade människor som offer. Suck.

Nu är det ju faktiskt så att jag också (genuint) UNDRAR om denna man eller flicka i fråga har något förståndshandikapp. Det finns många utvecklingsstörda som absolut aldrig skulle bete sig såhär, det är vi nog överens om. Men du kan inte förneka (beroende på vad för slags utvecklingsstörning man har) att man kan ha ett liknande beteende som flickan och mannen i ts text. Förståndshandikappade personer kan bete sig på alla möjliga olika sätt. Det är olika från person till person, därför säger det ingenting att du är mormor åt ett barn som aldrig skulle bete sig såhär.

Jag har en bekant som är förståndshandikappad och den personen har gjort liknande saker som beskrivs i ts text. Kastat saker och levt rövare. Det vet jag att även "normala" personer kan göra, men såvida inte flickan är extremt ouppfostrat (vilket också är möjligt) så undrar jag faktiskt också om hon har något förståndshandikapp som kan förklara hennes beteende lite grann. Det är forfarande inte ok, men man hade haft mer förståelse än om det hade handlat om en ohyfsad jobbig unge.
    Jag påstod inte att det var ok pappan och barnet gjorde, men att skylla de på någon som hade förståndshandikapp få mig och bli arg.....Jag undrar om ni lever dagligen med barn/vuxna med handikapp/funktionshinder så ni kan uttala er om förståndshandikappade`?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Inte märkligt) skrev 2017-06-03 10:33:56 följande:
    Det är ingen som har skyllt på förståndshandikappade. Så säger du bara för att du inte kan erkänna själv att detta faktiskt är ett väldigt märkligt beteende som får en att undra.

Jag har, som sagt, sett liknande beteende hos personer med förståndshandikapp. Visst är det såklart helt möjligt att flickan inte är förståndshandikappad, men isåfall är hon extremt ohyfsad och efter i utvecklingen.

Snälla. Du är mormor åt ett barn som är förståndshandikappad. Det säger inget om hur andra förståndshandikappade människor kan vara. Alla är olika. Låter på dig som att förståndshandikappade är en och samma person.
    Det var faktiskt så att personen som skrev när jag reagerade att det är bara förståndshandikappade och funktionshindrade som beter sig på detta vis. Detta fick mig att se rött. Det finns förståndshandikappade och funktionshindrade som varken kan prata eller förmedla vad dem vill ha och dem skulle aldrig kasta saker på grund av att det inte får som dem vill. Sen finns det olika grader på autism som kan få barnet eller vuxen att reagera på olika sätt, men man ska inte dra alla förståndshandikappade över en kam. 

I detta fall att barnet kastade tallriken på golvet eftersom hon inte fick mer tårta beror nog på att pappan har gett allt barnet har pekat på för att lättast komma undan gnäll och gråt. Barnet saknar uppfostran i rätt riktning.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Inte märkligt) skrev 2017-06-03 23:02:26 följande:
    Ingen har dragit alla förståndshandikappade över en kam. Det är du som inte verkar förstå att alla förståndshandikappade inte är på samma sätt som ditt barnbarn. Jag känner folk med förståndshandikapp och en bekant till mig (som sagt) har gjort liknande saker som denna flicka. Kastat saker i golvet för att hen blivit upprörd.

Jag har inte heller sagt att jag vet vad det beror på att flickan kastade tallriken i golvet och började gråta. Kan mycket väl vara så att hon gjorde det för att hon inte är uppfostrad, men jag tycker ändå att beteendet låter märkligt då jag tänker mig att hon är 7/8 år. Det är därför jag funderar om hon KAN ha något förståndshandikapp då jag har sett ett sånt här beteende hos vissa personer med förståndshandikapp.

Jag tror inte att du förstår vad vi menar, för jag och Cambellah menar exakt samma sak.
    Jag förstår exat vad ni menar, men det gör ont i mitt hjärta att man genast när nåt sådant här händer påstår att det handlar om förståndshandikappade. Det är svårt att förklara, men jag hoppas att du och Chambellah också förstår hur jag känner det.
Svar på tråden Ohyfsade gäster