Inlägg från: Guden Tor |Visa alla inlägg
  • Guden Tor

Ohyfsade gäster

smulpaj01 skrev 2017-06-03 12:05:01 följande:

De åt inte upp hela tårtan och om de andra gästerna inte är lika "glupska" räckte det säkert gott och väl.

Tramsigt att sambons vänner inte är välkomna för en sån sak. Men ts verkar inte gilla mannen och har väl letat efter en anledning?!

De åt upp nästan hela tårtan, vilket motsvarar en väldigt stor mängd tårta eftersom att denna tårta inte var liten heller. De måste alltså ha tagit nästan en halva av tårtan var. Det är väldigt mycket.

Jag blir inte så förvånad över att dessa "gäster" var väldigt ohyfsade, mer förvånad över att någon kan smälla i sig en sån stor mängd tårta.

Tja, trycker man i sig nästan en hel tårta utan att tänka på att det finns andra som också vill ha (det borde de ha fattat även fast de inte visste att andra gäster skulle komma) så får man skylla sig själv om man inte är välkommen längre. Speciellt om man smäller en tallrik i golvet och börjat tjuta. DET är tramsigt.
  • Guden Tor
    Anonym (anonyyym) skrev 2017-06-04 20:12:57 följande:

Jag klagar inte på att du skrev vanlig...Det som jag reagerade på är att du blandar in förståndshandikapp...är man gravt förståndshandikappad så tror jag att man inte ens vet vad en tårta är...Dessutom får du skylla dig själv om du ställer fram tårtan INNAN de väntade gästerna kom.... du hade som någon annan redan skrivit kunnat skära upp varsin lagom bit åt dom oväntade gästerna sen när de riktiga gästerna kom hade du kunnat ta fram tårtan då....förresten så är det väll inte så gott med en tårta som åkt in och ut i kylskåpet?

Fast det är ju inte konstigt att man undrar om flickan är förståndshandikappad. Det finns olika grader av förståndshandikapp så du ska knappast uttala dig. Att kasta en tallrik rakt i golvet och börja gråta är ett extremt udda beteende, såvida inte flickan är 2-3 år (vilket inte är möjligt då hon åt såpass mycket tårta). Det är inte elakt att undra om flickan lider av förståndshandikapp. Det är snarare du som är "elak" som genast omvandlar det till något negativt istället för att vara ärlig och erkänna att det är ett märkligt beteende som bör kollas upp. I vilket fall som helst så har ju både flickan och pappan något slags problem, för såhär beter sig inte normala människor.
Svar på tråden Ohyfsade gäster