Inlägg från: Anonym (anonyyym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonyyym)

Ohyfsade gäster

Cambellah skrev 2017-06-02 08:59:33 följande:
    Jag ser inte ner på förståndshandikappade.

Jag säger bara att deras beteende hade varit lite mer förståeligt om pappan/dottern var förståndshandikappad då dottern började gråta och slängde tallriken i golvet. Jag har själv varit med om förståndshandikappade som har gjort såna saker. Det låter märkligt om flickan som är "vanlig" skulle ha slängt tallriken i golvet och börjat gråta.
    Förståndshandikappade är också "vanliga" människor...Sättet du skriver på kan tolkas av andra som att du ser ner på dessa människor...
  • Anonym (anonyyym)
    Cambellah skrev 2017-06-02 20:59:30 följande:
    Visste att nån skulle klaga på "vanlig."

Men ok, mer förståeligt att en förståndhandikappad människa beter sig på detta sätt än en person som inte lider av förståndshandikapp.
    Jag klagar inte på att du skrev vanlig...Det som jag reagerade på är att du blandar in förståndshandikapp...är man gravt förståndshandikappad så tror jag att man inte ens vet vad en tårta är...Dessutom får du skylla dig själv om du ställer fram tårtan INNAN de väntade gästerna kom.... du hade som någon annan redan skrivit kunnat skära upp varsin lagom bit åt dom oväntade gästerna sen när de riktiga gästerna kom hade du kunnat ta fram tårtan då....förresten så är det väll inte så gott med en tårta som åkt in och ut i kylskåpet?
  • Anonym (anonyyym)
    Cambellah skrev 2017-06-04 21:05:43 följande:
    Du verkar inte förstå att alla är olika. Även förståndshandikappade människor. Detta beteende känner jag igen från personer med förståndshandikapp. Du kan säga emot det hur mycket du vill, det förändrar ingenting.

Det spelar väl ingen roll att ts inte skar upp bitar. Det är lätt att vara efterklok. Hur som helst så smäller man inte i sig nästan en hel tårta och kastar en tallrik i golvet och börjar grina. Det är inte ett normalt beteende. Därför jag undrar om flickan faktiskt är förståndshandikappad för såhär gör inte en "vanlig" människa. Såvida inte flickan saknar uppfostran och hyfs helt och hållet, vilket såklart också är möjligt.

Om det är gott med en tårta som åkt in och ut i kylskåpet eller ej är inte relevant.
    jag tycker fortfarande inte att man blandar in förståndshandikapp i det här
Svar på tråden Ohyfsade gäster