• Anonym (Snark)

Varför lägga upp så mycket selfies????

Jag förstår inte varför man som vuxen 30 plussare lägger ut en selfie om dagen! En selfie i veckan är också på tok för ofta enl. mig. Eller såna som uppdaterar sällan men då bara på sitt egna ansikte *gäsp*

Seriöst, behöver man så mycke bekräftelse att man hela tiden måste lägga upp sin nuna för allmän beskådan? Jag har aldrig lagt ut några på mig och kommer aldrig göra det heller, men en vän till mig gör det dagligen. Avfölja känns taskigt så det ska jag inte göra även om detta retar mig. Det är ju knappast ovanligt heller men jag förstår inte grejen.

Ni som ofta lägger upp selfies och är över 30, vad får ni ut av det? Aldrig tänkt att det kan bli tjatigt för era följare?

• Svar på tråden Varför lägga upp så mycket selfies????
  • Anonym (Jag)

Tycker man kan applicera det på alla åldrar.

Varför just 30?

Löjligt oavsett om.man är 19 eller 35 att endast uppdatera med selfies.

• Anonym (Snark)

Jag har helt annan förståelse för 20 åringar som lägger upp selfies än om man över 30, men det kanske bara e jag

• Anonym (Hih)

But first, let me take a selfie.

Nej men det är osäkra personer som lägger ut selfies på sig själv hela jävla tiden. Punkt.

• Anonym (selflove)
    Anonym (Snark) skrev 2017-06-02 23:23:49 följande:

Jag förstår inte varför man som vuxen 30 plussare lägger ut en selfie om dagen! En selfie i veckan är också på tok för ofta enl. mig. Eller såna som uppdaterar sällan men då bara på sitt egna ansikte *gäsp*

Seriöst, behöver man så mycke bekräftelse att man hela tiden måste lägga upp sin nuna för allmän beskådan? Jag har aldrig lagt ut några på mig och kommer aldrig göra det heller, men en vän till mig gör det dagligen. Avfölja känns taskigt så det ska jag inte göra även om detta retar mig. Det är ju knappast ovanligt heller men jag förstår inte grejen.

Ni som ofta lägger upp selfies och är över 30, vad får ni ut av det? Aldrig tänkt att det kan bli tjatigt för era följare?

Är 45 och har bara en enda ursäkt " älskar mitt eget utseende så extremt mycket.(alltid gjort) Sen mobilerna kom öppnade sig fantastiska möjligheter och plötsligt kunde jag ta hur många bilder som helst på mig själv. Det var en ny värld som öppnade sig och jag tröttnar aldrig;) Jag får en otrolig kick av att lägga ut snygga bilder på mig själv på forum även om det inte blir så oftasom varje dag. Älskar också skicka till människor jag dejtar av lite sexigare modell! Tror det är narcissism som driver de flesta som gör det. Det är kära i sig själv! Tycker alla ska vara det:P och bekräftelse är så underbart.
  • Mandel

Själv är jag lika allergisk mot selfies varje vecka som jag är mot bilder på vinglas och tända ljus så fort det är helg eller incheckning på olika träningspass varje vecka.
    Blir liksom tjatigt.
    Har en person som lägger ut pysselbilder på sina barn typ 4 gånger i veckan och utöver det så lägger samma människa ut 4 bilder per vecka när hon och/eller barnen är i stallet och rider. Vecka ut och vecka in. Samma saker liksom. Kom med något nytt!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Vlad

Det är ju jättekonstigt att dra en gräns vid 30.
    Många selfies signalerar inget bra, fast ibland känner jag mig lite som en skurk som tänker så för ofta så är det ju en samling av alla profilbilder på t.ex. Facebook jag har sett och jag har inte färre utan det är bara det att jag inte har tagit bilderna själv. (plus att bilder som är tagna av en annan person på en själv kanske antyder att man har ett liv utanför badrumsspegeln)

• viseversa

Jag stör mig på instagram. OBS när det är ständigt återkommande varje dag. Inte bara ögon gång ibland.

1.middagar där alla gäster sitter och tittar in i kameran onaturligt ihoptryckta med stela leenden.

2. Selfies som alla ser exakt likadana ut tagen från samma sida av ansiktet. Samma pose samma stela utseende.

3.folks mattallrikar. "Detta åt vi idag."

4.träningsbilder tagen i spegel bara för att visa upp kroppen.

5.ungar med mat i hela ansiktet."titta han äter" ja jag kan se det. Halva tallriken sitter runt munnen.

6.bilder på ben mot en strand. Har en jag följer som ALLTID lägger upp bilder på sig själv i bikini eller hennes bruna ben mot en strand. När terrorn i Sthlm hände la hon upp en bild på sig själv med texten "jag har det fantastiskt bra här. Solar och badar och gulligull." Hallå folk har DÖTT och ändå är du så sjukt självkär att du bara måste lägga upp ännu fler ego bilder.

7.bilder på deras löprunda/promenad(karta som visar antal kilometer) samt någon hurtig kommentar.

8. Dom där boomerang filmerna som hackar om och om igen. Sjukt störande att se på.

9.hunden katten som sover, äter, leker, bajsar.

• Anonym (Doktor kärlek)

Dom vill väl att du ska titta på deras ansikte. Själv undrar jag vad man får ut av att ha synpunkter på vad andra postar på facebook.

• Anonym (Jag)
    Mandel skrev 2017-06-03 06:26:43 följande:

Själv är jag lika allergisk mot selfies varje vecka som jag är mot bilder på vinglas och tända ljus så fort det är helg eller incheckning på olika träningspass varje vecka.

Blir liksom tjatigt.

Har en person som lägger ut pysselbilder på sina barn typ 4 gånger i veckan och utöver det så lägger samma människa ut 4 bilder per vecka när hon och/eller barnen är i stallet och rider. Vecka ut och vecka in. Samma saker liksom. Kom med något nytt!

Ja!

Folk bryr sig inte.

Likadant på de som lägger upp nya selfies hela tiden. Ingen bryr sig! Skaffa någon hobby så du kan visa något intressant.
  • Mandel
    Anonym (Doktor kärlek) skrev 2017-06-03 08:58:07 följande:

Dom vill väl att du ska titta på deras ansikte. Själv undrar jag vad man får ut av att ha synpunkter på vad andra postar på facebook.

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag undrar varför dessa människor har ett sådant bekräftelsebehov att de måste lägga ut selfies som folk sedan kommenterar med: fin du! Snygging! Bästa xxxx! Åh, vilken fin bild! osv.
    Och speciellt störigt är det med dessa som envisas med filterappar och sedan när man möter dem i verkligheten så tappar man hakan över hur taskig hy och rynkiga de är
    Eller när de sedan glömmer att stänga av appen när de ska ta kort på fredagsvinet!

Jag blir alltid skeptisk mot sådant som folk lägger ut för att visa hur fina/perfekta de eller allt är. Då blir jag misstänksam! 
    Själv lägger jag mest ut knasbilder där jag bjuder på mig själv som person och även de inlägg jag skriver är mer för att roa den som orkar läsa. Syftet är att läsaren ska dra på smile-banden. Sprida glädje helt enkelt! Inte visa upp någon perfekt fasad...
  • Anonym (Jll125)
    Mandel skrev 2017-06-03 10:20:44 följande:

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag undrar varför dessa människor har ett sådant bekräftelsebehov att de måste lägga ut selfies som folk sedan kommenterar med: fin du! Snygging! Bästa xxxx! Åh, vilken fin bild! osv.

Och speciellt störigt är det med dessa som envisas med filterappar och sedan när man möter dem i verkligheten så tappar man hakan över hur taskig hy och rynkiga de är

Eller när de sedan glömmer att stänga av appen när de ska ta kort på fredagsvinet!

Jag blir alltid skeptisk mot sådant som folk lägger ut för att visa hur fina/perfekta de eller allt är. Då blir jag misstänksam! 

Själv lägger jag mest ut knasbilder där jag bjuder på mig själv som person och även de inlägg jag skriver är mer för att roa den som orkar läsa. Syftet är att läsaren ska dra på smile-banden. Sprida glädje helt enkelt! Inte visa upp någon perfekt fasad...

Men då vill ju du visa upp hur rolig du är hela tiden! Samma bekräftelsebehov men i annan form!
  • Mandel
    Anonym (Jll125) skrev 2017-06-03 14:34:02 följande:
    Men då vill ju du visa upp hur rolig du är hela tiden! Samma bekräftelsebehov men i annan form!
    Nja eftersom jag inte skriver eller lägger ut så ofta. Och jag delar med mig av både glädje och sorg. Får ofta höra i verkligheten att det är bra att jag delar sanningen och inte en perfekt fasad. Det gör att andra inte känner sig så misslyckade när de själva inte har en perfekt dag. 

Just nu är det dock en del bilder, men det beror på att en person efterfrågar mängder av bilder varje dag då något speciellt har hänt

Jag lägger inte ut selfies där folk tvingas ljuga om hur snygg jag är för det är jag verkligen inte
  • Alexi
    viseversa skrev 2017-06-03 08:52:47 följande:

Jag stör mig på instagram. OBS när det är ständigt återkommande varje dag. Inte bara ögon gång ibland.

1.middagar där alla gäster sitter och tittar in i kameran onaturligt ihoptryckta med stela leenden.

2. Selfies som alla ser exakt likadana ut tagen från samma sida av ansiktet. Samma pose samma stela utseende.

5.ungar med mat i hela ansiktet."titta han äter" ja jag kan se det. Halva tallriken sitter runt munnen.

6.bilder på ben mot en strand. Har en jag följer som ALLTID lägger upp bilder på sig själv i bikini eller hennes bruna ben mot en strand. När terrorn i Sthlm hände la hon upp en bild på sig själv med texten "jag har det fantastiskt bra här. Solar och badar och gulligull." Hallå folk har DÖTT och ändå är du så sjukt självkär att du bara måste lägga upp ännu fler ego bilder.

7.bilder på deras löprunda/promenad(karta som visar antal kilometer) samt någon hurtig kommentar.

8. Dom där boomerang filmerna som hackar om och om igen. Sjukt störande att se på.

Jag har faktiskt fått höra av flera olika grnom åren att de gillar mina statusar, dvs att de är roliga/intressanta/varierade. Och då var det ju extra kul att jag nog inte lagt upp en enda status som uppfyller någon av punkterna på din lista.
  • Anonym (Borg)
    viseversa skrev 2017-06-03 08:52:47 följande:

Du beskrev just en av mina vänner på pricken! Och jag håller fullständigt med
Svar på tråden Varför lägga upp så mycket selfies????