• Mandel

Varför lägga upp så mycket selfies????

Själv är jag lika allergisk mot selfies varje vecka som jag är mot bilder på vinglas och tända ljus så fort det är helg eller incheckning på olika träningspass varje vecka.
    Blir liksom tjatigt.
    Har en person som lägger ut pysselbilder på sina barn typ 4 gånger i veckan och utöver det så lägger samma människa ut 4 bilder per vecka när hon och/eller barnen är i stallet och rider. Vecka ut och vecka in. Samma saker liksom. Kom med något nytt!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Doktor kärlek) skrev 2017-06-03 08:58:07 följande:

Dom vill väl att du ska titta på deras ansikte. Själv undrar jag vad man får ut av att ha synpunkter på vad andra postar på facebook.

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag undrar varför dessa människor har ett sådant bekräftelsebehov att de måste lägga ut selfies som folk sedan kommenterar med: fin du! Snygging! Bästa xxxx! Åh, vilken fin bild! osv.
    Och speciellt störigt är det med dessa som envisas med filterappar och sedan när man möter dem i verkligheten så tappar man hakan över hur taskig hy och rynkiga de är
    Eller när de sedan glömmer att stänga av appen när de ska ta kort på fredagsvinet!

Jag blir alltid skeptisk mot sådant som folk lägger ut för att visa hur fina/perfekta de eller allt är. Då blir jag misstänksam! 
    Själv lägger jag mest ut knasbilder där jag bjuder på mig själv som person och även de inlägg jag skriver är mer för att roa den som orkar läsa. Syftet är att läsaren ska dra på smile-banden. Sprida glädje helt enkelt! Inte visa upp någon perfekt fasad...
  • Mandel
    Anonym (Jll125) skrev 2017-06-03 14:34:02 följande:
    Men då vill ju du visa upp hur rolig du är hela tiden! Samma bekräftelsebehov men i annan form!
    Nja eftersom jag inte skriver eller lägger ut så ofta. Och jag delar med mig av både glädje och sorg. Får ofta höra i verkligheten att det är bra att jag delar sanningen och inte en perfekt fasad. Det gör att andra inte känner sig så misslyckade när de själva inte har en perfekt dag. 

Just nu är det dock en del bilder, men det beror på att en person efterfrågar mängder av bilder varje dag då något speciellt har hänt

Jag lägger inte ut selfies där folk tvingas ljuga om hur snygg jag är för det är jag verkligen inte
Svar på tråden Varför lägga upp så mycket selfies????