Rädd för missfall
Kan tyvärr inte säga så mkt för att lugna dig! För precis som du själv skriver så kan man få missfall tidigt eller sent i graviditeten och också utan symtom! Det är en oro de flesta av oss bär på tror jag! Sen är det ju ovanligt att det sker efter v 12, tror man brukar säga runt 2-3 % .
Jag är själv gravid i v 32 och även om nedräkning börjat ske så finns ju inga garantier. Jag har förlorat mina två första graviditeter så jag vet hur det är. Den ena v 6 den andra var just ett MA som konstaterades på kontroll runt v 11-12! Så till denna graviditet gjorde vi kub precis som anonym ovan skriver, dels för jag är 30+ och dels för en extra kontroll för att lugna nerverna på mig.
Kroppen förändras hela graviditeten och symtom kommer o går, å snart närmar du dig spökveckorna då du seriöst kommer överväga om du ens blev/är gravid?
Det enda du kan göra är att ta hand om dig och bebisen, sköta hålla rekommendationer runt graviditeter kring läkemedel, mat, vila och undvika stress och försöka njuta av livet.
Läs bra information i gravidapparna men ta allt med en nypa salt. Din graviditet är din egen! Det är statistiskt sätt mer troligt att du väntar barn än missfall : )