• Hansson88

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hej!

Hoppar in här.

Har dock bim den 8 Juli, en dag efter trådens namn. Är det ok om jag ändå hänger här inne?

ÄL 24 Juni enligt appen men har lite olika långa menscykler på 31-37 dagar. Vanligast är dock 36 dagar men vi får se.

Jag kör med äl-stickor och sekretmetoden.

Hur gör ni?

Heja oss. Nu ska det snart liggas massor!

• Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-16 14:48:38 följande:

Okej.

Funderat fram o tillbaka om jag ska beställa dom där digitala CB testen med gubbe. Samtidigt tycker jag mig ha väldigt tydlig ÄL känning med ont i magen, ena bröstet trådig flytning osv. Plus att jag har 10 st baby plan Stickan hemma.

Dag 14 idag och med lång cykel är de väääääldigt lång väntan.

En vecka till beräknad ÄL. Midsommar helgen kommer bli en ligg helg :P

Vi ska också ligga, massor!!!
  • Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-17 11:03:00 följande:

Självklart är du välkommen. Jag kör som du ÄL test o sekret metoden.

Kul att de bara skiljer en dag på oss. Om jag har 34 den här månaden men de brukar jag ha så.

När tänker du börja med ÄL testen?

Tack!

Åh! Kul!

Jag har börjat med ett test om dagen redan. Jag har bekymmer med mitt sekret och det hade jag inte innan era graviditeten. Jag har ofta äggvitesekret även när jag inte "ska" ha det. Upptäckte det förra cykeln.

Eller så har jag det kanske bara längre än vad jag hade tidigare. Äsch. Det är nog därför jag kompletterar med stickorna.

Har du testat att känna på tappen hur det känns? Man kan känna via den också vart i cykeln man är.

Jag gjorde det sist innan jag blev gravid med sonen.

Kände på tappen, sekretet, tempade och äl-stickor. Men gravid blev jag. Haha!!!
  • Hansson88
    Längtanefterdig skrev 2017-06-19 13:01:19 följande:

Haft en liten paus nu från sidan men nu är jag redo igen :) äggblåsa på 12-13 mm och troligen äl nu i midsommarhelgen. Så Bim 7-8 juli. Nu hålla jag tummarna hårt för annars blir det IVF med start i augusti.

Jag har också bim 7-8 Juli
  • Hansson88

Iaf. Jag har fått ett positivt äl-test.

Ska jag då ligga ikväll, imorgon och i övermorgon? När har jag ägglossning?

• Hansson88

Nu! Detta är positivt visst?

Iförrgår var det nästan inget, igår såg jag stegring och idag blev det såhär.
  • Hansson88
    Jooosen skrev 2017-06-19 19:45:01 följande:

Ja du borde typ ha ägglossning imorn!

Woho! Och vi hann mysa ikväll
  • Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-19 21:22:01 följande:

Hur är ditt sekret?

För jag fick så lika starka streck idag kl 19 (men då hade jag inte kissat sen lunch så de va väldigt koncentrerat)

Har ÄL enligt app på fredag har har inga ÄL flytningar så tror de är munkpepparn som förhöjer mitt lh.

Imorse var det vitt och lite kletigt men kände idag på jobbet att det blev fuktigt. Stoppade in ett finger och det var lite äggviteaktigt men inte mycket.

Däremot är min livmodertapp mjuk, högt placerad och öppen, precis som den ska vara när man ska ha ägglossning.

Kul att berätta att man stoppar fingrar i vajayjayn på jobbet. Haha!
  • Hansson88
    Hmjn89 skrev 2017-06-19 23:04:37 följande:

Avancerat att lära känna sin livmodertapp! Hur gör du? När jag väntade mitt första barn försökte jag mig på en egen hinnsvepning men vettefan om jag ens hittade rätt organ ????

Ja, jag började lära känna trappen direkt efter mens och satte mig alltid på huk. Alltså samma ställning när jag undersökte trappen. Då tycker jag att man läser av förändringen på lättast.

Sen skriver jag ner det i min mensapp för att kunna gå tillbaka och läsa. Bra att ha kvar även till nästkommande månader.

En hinnsvepning går inte att göra på sig själv eftersom man måste komma upp ganska långt för att nå hinnorna innanför livmodertappen.
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017