• Hansson88

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Idag fick jag ytterligare ett positivt ägglossningstest. Alltså både igår och idag.

När släpper då ägget? 24-48 h efter det positiva testet igår eller idag?

• Hansson88
    miimee skrev 2017-06-20 10:03:39 följande:

Kan vi prata lite symptom?

Om tappen är mjuk, hur länge är den det? När i förhållande till äl?

Någon som känner igen känslan som att en ballong blåses upp och blåser ur, upp, ur.. osv. strax ovanför blygdbenet? Svårt att beskriva. Men som att det jobbar där nere.

Är det före under eller efter äl tror ni?

Jag tror att du är preciiiiis innan ägglossning.

Igår var jag riktigt uppblåst av och till precis som du beskriver och fick samtidigt positivt ägglossningstest, även mjuk, öppen och högt placerad tapp. Fick positivt idag också och när jag knappade in det i min app så flyttades ägglossingen till idag.

Jag använder FirtilityFriend och när man knappar in all den infon så räknar den ut exakt var i cykeln du befinner dig.

Jag hade sex igår, och ska ha sex idag igen.

Antagligen släpper ägget idag/inatt så pang på rödbetan när gubben kommer hem
  • Hansson88
    miimee skrev 2017-06-20 10:35:56 följande:

Ops, räknade fel. 14 dagar idag haha..

Ja. Men roligt! Då ligger vi ju exakt i fas med varandra. Min var också som mjukaste igår mitt på dagen

Spännande! Vi ska mysa idag också.

Min gubbe vill mysa hela veckan för att vara säkra, men ack, min arma vagina..... hehe
  • Hansson88
    Hansson88 skrev 2017-06-20 10:48:59 följande:

Ja. Men roligt! Då ligger vi ju exakt i fas med varandra. Min var också som mjukaste igår mitt på dagen

Spännande! Vi ska mysa idag också.

Min gubbe vill mysa hela veckan för att vara säkra, men ack, min arma vagina..... hehe

Mitt sekret är mittemellan äggvite och vattnigt , eller så är det gårdagens från mannen jag ser. Well. Hahahaha! Tur att vi är någorlunda anonyma här inne :-/
  • Hansson88
    miimee skrev 2017-06-20 10:55:45 följande:

Nämen, se där! :) Hur är din cykel, när förväntas bim?

Haha, eller hur! Hämtade ner ny app nu för att kolla. Den gick efter ålder också och säger att äl troligtvis skedde i söndags, så kanske vi har fått göra vår chans till ett frö nu. Nu blir det att rulla tummarna ;)

Blir kanske mys onsdag innan vi reser iväg på midsommarfiranden. Förra året plussade jag midsommar, så detta år blir det förfriskande drycker :)

Bim blir den 5 Juli. Spännande detta. Vi Får se vad som sker.

Första graviditeten slutade i missfall i v8. Då blev vi gravida på tredje försöket. Graviditet nr 2 som gav oss våran son blev också på tredje försöker efter missfall, och denna månaden är vårt tredje försök till ett syskon. Kanske tredje gången gillt denna gång med?
  • Hansson88
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-20 15:45:34 följande:

Läste du hade äggviteslemma flytningar har du de nu när du har äl? Jag får ej positivt på Stickan, men kanske bäst o köra

På kväll?

Idag är det vattningt.

Man har äggvitesekret för att spermierna överlever i det sekretet och när det blir som vatten så släpps de fria för att möta ägget.
  • Hansson88
    miimee skrev 2017-06-20 18:40:10 följande:

Men wow, så vattniga efter äl är också normalt och pga det. Aldrig hört!

Vatten här med idag, svosch!

Ja, precis när ägget släpper så blir sekretet som vatten. Så himla häftig kroppen är! Jag hade mys igår så hoppas några fastnade och släpptes lösa idag. Sen tar det (om jag inte minns fel) 5-10 dagar för ägget att transporteras genom äggledaren men det måste bli befruktat där först, annars fäster det ju inte.

Så kanske just nu blir det befruktat, vem vet

Iaf! Nu kallar gubben, daaags för mys!
  • Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-20 21:48:10 följande:

Hoppas inte att vi missat ÄL.

Enligt min 34 dagars cykel ska jag ha ÄL på fredag men igår fick jag positivt, trodde de va pga Munkpeppar men idag har jag haft super ont i magen på eftermiddagen och fick även världens klump med äggvite flytning nu kl 21 när jag gick på toa.

Tänkte börja sexa ikväll eftersom jag trott att ÄL är på fredag.... åh, tror ni dom hinner simma fram. Sur jag blir om vi missat de bara för att vi inte hade sex igår då jag hade vattning flytning men mannen somnade med sonen..

Ja, äggvitesekretet finns för att "fånga" spermierna för att de trivs i den miljön och när ägget släpper kommer sekretet istället bli som vatten. Kan även rinna. Då har ägget släppt.

Bara på det!!!
  • Hansson88

Nu har FF och min menskalender satt ut ägglossingen till igår. Negativt ägglossningstest idag.

Vi hade mys iförrgår och igår. Båda gångerna jag blev gravid med mf och med sonen blev dessa till dagen innan ägglossning vad vi kunnat se.

Nu inväntar vi Bim. Ägglossningen kom 4 dagar tidigare än vad som var uträknat tidigare och min bim är flyttad till den 5 Juli.

Både mf och sonen blev till på tredje försöket och denna gång var det vårt tredje försök. Heja heja! Kanske tredje gången gillt igen

Hur går det för er, tjejer?

• Hansson88
    miimee skrev 2017-06-21 08:53:05 följande:

Härligt, Nu startar tummrullandet!

Jag är smått förvirrad med äggvitesekret för några dagar sen, molvärk i ett par dagar, allmän känsla att äl skulle vara tidig denna månad. Nu har sekret "torkat upp" ???? men jag har sådana kramper. Igårkväll molade och strålade det ner i låren. Kanske är en super-ägglossning denna månad. Hoppas vi lyckas pricka in någorlunda. Blir ett mys ikväll innan det är dags för midsommarfiranden.

Japp!

Jag hade också det i två dagar, igår strålade det ner i benen och hela bäckenet. Kändes som tidig foglossning och fick en flashback till förra graviditeten och undrade vad jag egentligen höll på med. Haha!

Nu får vi rulla tummarna och dans små grodorna!
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017