Vad händer!
Jag lever i ett mer eller mindre kärlekslöst förhållande sedan 7år, vi har barn tillsammans och de och tryggheten är anledningen till att jag är kvar.
Jag har varit tydlig med det mot min partner under några år men han tar det inte riktigt på allvar.
Han lever i ett äktenskap sedan 15år, det är inte kärlekslöst, de har barn tillsammans.
Vi bor 30 mil från varandra, träffas i tjänst vid några enstaka tillfällen/år.
Vi har båda haft öga för varandra i ungefär ett år, dragits till varandra, håller oss vid samma middagsbord när vi har haft möjlighet och kan prata i timmar både på dagtid och under festligare tillfällen.
I den kretsen som deltar på samma möten finns personer som känner antingen min man eller hans fru både han och jag är högt uppsatta.
Efter ett möte för ungefär en månad sedan var vi ett gäng som gick ut på stan på kvällen, och flirtandet eskalerade. Han satt nära, vi tittade varandra i ögonen längre och djupare, Han snuddade vid mon arm, Axel och vid mitt lår om och om igen under våra konversationer, vi skrattade, viskade i varandras öra för att bara få komma nära och pressa kinderna mot varandra. Jag kan inte släppa tanken på när han smekte min kind genom att sätta mitt hår bakom örat..
Efter vi lämnat varandra fick jag ett sms där han skriver att han trivs i mitt sällskap, Nästan för bra.
Jag svarade inte, jag kunde inte hitta orden..
Det gick ett par dagar och jag kände mig besatt av han, Jag kunde inte tänka på något annat.
Efter ett par dagar skrev jag till han att det är ömsesidigt och att jag inte kan sluta le när jag tänker på han..
Jag får en fråga om jag kommer till nästa möte som är planerat över en helg om va en månad, Jag svarar lite flyktigt.
Jag pratar med min sambo, om att vi bara är vänner och att det inte räcker för mig. Jag vill att vi ska försätta vara vänner för barnens skull. Jag gjorde inte helt slut men jag börjar diskutera det. Jag nämner inte min förälskelse, det spelar ingen roll vart min förälskelse leder men den har fått mig att ta det steget jag borde gjort för längesedan.
Sedan hörs vi inte mer resten av månaden och jag anstränger mig hårt för att lämna telefonen ifred. Fjärilarna i magen/ruset börjar trappas ner efter en vecka.. vi gillar många av varandras inlägg på Facebook, kommenterar inte lika många.
Så kom dagen en månad senare, parallella möten på fredagen, mitt drar ut på tiden.
Jag får ett sms med en fråga om jag är i stan (det vet han att jag är) han ber mig komma till hotellets restaurang när mötet avslutas, han skriver att han håller en plats åt mig..
Runt 20:30 checkar jag in på hotellet, åker upp för hissen och möts av han i korridoren, just utanför mitt rum, jag får en varm hjärtlig kram och han går med mig in på mitt rum när jag ska lämna mina väskor.
Vi pratar, han är lätt berusad och halvlägger sig ner i min säng och tittar på mig när jag tar av mig kavajen jag har över klänningen.
Jag får en känsla av att han vill ha mig men jag håller mitt avstånd, påpekar att jag är jättehungrig som inte ätit på hela dagen och tar han med mig.
När vi kommer ner har hans vänner reserverat platser till han och mig, vissa av dem känner jag och de blev kanske lite förvånade över att se mig.
Vi flirtar i timmar, mer eller mindre öppet.
En man från mitt område som även han är vän med min man anländer och beter sig hotfullt mot mitt sällskap. Jag lämnar festen och går upp till mitt rum.
Den kvällen slutar senare på hans rum efter en invit, vi pratar, kelar, kysser och smeker utan att gå längre, jag retas kanske men backar från att det blir för sexuellt. Vi varvar med att bara prata med varandra.
Han är tydlig med att han kan/kommer inte lämna sin fru, men han kan inte sluta tänka på mig, han vill ha mig.
Vi är båda väldigt öppna, ärliga och lojala männoskor, det vi känner är mer än en sexuell attraktion men vi både känner ansvar över våra respektive familjer, vi pratar om det, vi är på samma nivå.
Jag lämnar senare hans rum och sover hos mig själv.
Dagen efter är vi lite avståndstagande på mötena, satt bara vid varandra över lunchen. Men jag känner att han iaktar mig, vi tittat på varandra från avstånd och ler..
På kvällen är vi många som samlas föt god mat och show, vi sitter vid olika bord men så vi kan titta på varandra, tiden går och vi blir nog en aning onyktra båda två.
En annan kille kommer fram och flirtar med mig, och jag märker direkt reaktionen hos den andra mannen som ser riktigt svartsjuk ut, skickar ett sms till mig Och frågar vem killen som satt vid mig är. Jag svarar bara med "oroa dig inte, jag har bara ögon för en här inne" tittar på han och blinkar när han läst mitt svar.
Vi kan inte slita blickarna från varandra, han ställer sig upp pekar på ett par vänner som sitter bakom mig och ropar "era jävlar, vänta bara!" fast med glimten i ögat och ett leende på läpparna.
De hade uppmärksammar vår (odiskreta) ögonkontakt och skrivit något om mig (?) till han.
Även denna kvällen avslutas på hans rum, lite mer galet än gårdagen, vi vill ha varandra men han hindrar sig från sex, han backar.
Vi ligger i varandras famn, nakna och bara smeker varandra, pratar.
Han säger ungefär "det här är fan inte bra, jag är helt nere i dig och jag blir svartsjuk bara någon tittar på dig, jag kan inte dölja hur jag känner"
"Jag vill ha dig, Jag vill att du ska vara min men det går inte.. fuck.. Vad fån håller jag på med"
Jag är tydlig med att jag känner starkt för han, att jag inte vill att detta ska gå längre eftersom jag inte vill bli olyckligt förälskad eller få ett krossat hjärta. Jag förstår att (Om?) han väljer det äktenskap han investerat 15år.
Vi blir båda lite nere, håller om varandra extra hårt, Det känns sorgset, det är ett avslut.
Han säger att han inte kommer klara av att se mig med någon annan, det kommer knäcka han.
Jag sover på hans rum den natten, jag smyger upp, klär på mig och säger hejdå och kysser han i pannan innan jag går. Vi är överens om att detta inte ska fortsätta, jag kommer ta avstånd.
Dagen efter är vi på olika möten, springer aldrig på varandra, sedan åkte jag hem utan att ha sagt hejdå, ingen av oss skriver något till varandra.
Just nu är jag ledsen, jag vet iallafall 3 helger till som vi kommer spendera tillsammans under resterande delen av året varav en kanske även hans fru kommer att delta på.
Har vi tagit rätt beslut?
Hur ska jag klara av att hålla mig från han när vi träffas?