• Milliemolly

vad göra för sallad till pizza?

Hej! Vi ska ha gäster på beställda pizzaslicar................

Jag skulle  vilja göra en egen sallad till... men vad?

Vanlig pizzasallad får vi från pizzerian.

Tänker mig någon somrig och fräsch till den tunga flottiga pizzan

• Svar på tråden vad göra för sallad till pizza?
  • Meriall

Blandad sallad som innehåller isberg, hackade ärtskott, ev tomat. Vinegrette med örtkryddor, salt och peppar, olivolja och det viktigaste: vinäger (vitvins/rödvins).

• IsDimma

Sallad på isbergssallad, babyspenat, ärtskott, salladsärtor, små tomater, krispigt äpple, vitlöksgroddar om du hittar. Och så bara pressa över lime över salladen. Då behövs ingen vinäger eller olja

• John22

Något med en liten mängd mango i. Sötman passar perfekt till en lite saltare pizza.

• nernu

Sallad med melon. Gärna med fetaost i. Googla. Finns massor av goda kombinationer.

• klyban

Jag skulle säga du gör en pizzasallad, men addar lite saker som morot, lök, paprika.
    Allt super tunt skivat, och sen köra ättika istället för vinäger, det ger en lite bättre smak.
    Men finns även recept på vinäger, men det var så länge sedan så det kommer jag inte ihåg.

Varför jag säger man gör en pizzasallad liknande, är för det är vad folk är vana med.
    Ska inte hindra dig och ha ett alternativ dock.(ser jag läste för snabbt, men låter det stå kvar)
    Men isdimmas skulle funka som ett bra alternativ.

Sen kan man ha tillbehör till själva pizza, som man kan ha sallad, rödlök, tomat och annat gott som en sås kanske som salsa som är bus enkelt att göra.

Egen tacosås:
    1 Burk hela tomater(plocka bort skinn och kvistar om det finns(klipp med sax till önskad storlek)
    2 tsk Spiskummin helst hel och stöta själv(smakar bättre)
    Vitlök efter smak.
    Oregano
    Finhackad lök
    Olivolja
    Svartpeppar
    Salt
    1-3 tsk Socker
    Lime
    Och koriander om man gillar detta, tror jag inte glömt nått.
    Blanda ihop och låt stå i 30min, smaka av och se om det behövs mer av nått.

Svar på tråden vad göra för sallad till pizza?