• Tihi

Vid vilken ålder började du använda progressiva glasögon?

Jag skulle gärna vilja veta när majoriteten behöver börja använda progressiva glasögon så snälla rösta eller skriv i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder började du använda progressiva glasögon?
  • Tihi

Det verkar vara vanligt att man har problem i början av användandet av progressiva glasögon men att man sen tycker att dom är jättebra.

• Tihi

Lite halvt OT men varför är det så många som säger att dom inte ser eller inte kan läsa men vägrar att skaffa glasögon tror ni? Jag vet flera personer som borde ha (progressiva) glasögon men vägrar fast dom enligt egen utsago ser mycket bättre med glasögonen på. Jag begriper inte varför man vill gå runt utan att se ordentligt om man kan se 20/20 med glasögon.

• Tihi
    pica pica skrev 2017-06-09 17:10:25 följande:

Undrar samma sak! För vissa beror det nog på att de känner sig gamla bara för att de behöver glasögon, det är vad jag hört från en del i min ogivning i alla fall. Eller så tycker en del att det blir för dyrt med progressiva..?

Högst oklart hur som helst :)

Kul att jag inte är ensam om att fundera på saken.  Tycker det är jättekonstigt att man hellre väljer att se kasst än att inte ha glasögon.
Svar på tråden Vid vilken ålder började du använda progressiva glasögon?