• GrönaDruvan

Igångsättning och omogen

Skulle vilja att ni som fått igångsättning och varit omogna upplevt er igångsättning och förlossning.
    Vilka metoder användes på er och hur lång tid tog det innan "allt startade"...?

• Svar på tråden Igångsättning och omogen
  • frestelsen
    GrönaDruvan skrev 2017-06-12 18:23:06 följande:

Tack. Jag hoppas också.

Det vet jag inte vad jag får om inte tappen är mogen...det beslutas där och då...

Finns ju många varianter fattar jag det som... men min önskan är ju att jag öppnat mig och att det räcker att ta hinnorna, sen kommer det igång av sig själv...men det kan jag väl inte förvänta mig..

Man vet ju aldrig:)

Låter som jag vill ha det med. Tror inte de kommer få igång mig på torsdag heller.. Men du blir igångsatt nästa måndag då?
  • GrönaDruvan
    frestelsen skrev 2017-06-12 18:45:13 följande:
    Man vet ju aldrig:)

Låter som jag vill ha det med. Tror inte de kommer få igång mig på torsdag heller.. Men du blir igångsatt nästa måndag då?
    Japp, om en vecka. Helt galet att jag snart har min efterlängtade son!!
    Kommer ju även att få föda ut tvillingbrodern som dog i slutet på vecka 17, så är en aning nervös för det också...
    Jag håller tummarna att allt går bra för dig på torsdag, uppdatera gärna när du orkar och kan!!
  • frestelsen
    GrönaDruvan skrev 2017-06-12 19:01:06 följande:

Japp, om en vecka. Helt galet att jag snart har min efterlängtade son!!

Kommer ju även att få föda ut tvillingbrodern som dog i slutet på vecka 17, så är en aning nervös för det också...

Jag håller tummarna att allt går bra för dig på torsdag, uppdatera gärna när du orkar och kan!!

Förstår att det är mycket känslor för dig nu<3

Ja absolut:) uppdatera gärna du med hur de går:)
  • frestelsen

Fick så ont i överdelen av magen så åkte in för koll idag. Då hade jag öppnat mig så hon gjorde en hinnsvepning. Vart inlagd för de vill se mina värden o så.

Blir nog trolig igångsättning för mig imorgon:)

Din tapp kommer säkert va mer mogen nästa vecka:) min han ju mogna på sig från 36+6 till 37+1:)

• GrönaDruvan
    frestelsen skrev 2017-06-14 17:01:53 följande:

Fick så ont i överdelen av magen så åkte in för koll idag. Då hade jag öppnat mig så hon gjorde en hinnsvepning. Vart inlagd för de vill se mina värden o så.

Blir nog trolig igångsättning för mig imorgon:)

Din tapp kommer säkert va mer mogen nästa vecka:) min han ju mogna på sig från 36+6 till 37+1:)

Härligt!! Hoppas du fick din igånsättning idag och att allt gått bra! Väntar med spänning på svar!
    Min lille kille har iaf fixerat sig nu och jag hoppas såååå att jag öppnat mig lite på måndag! Så himla nervös är jag!!
  • frestelsen

Förlossningen startade av sig själv dan efter hinnsvepningen:)

Han kom 15/6 kl 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

• Bfjuli17ew
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:25:07 följande:

Förlossningen startade av sig själv dan efter hinnsvepningen:)

Han kom 15/6 kl 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Härligt att det gick bra! Grattis :)
  • GrönaDruvan
    frestelsen skrev 2017-06-19 19:29:25 följande:

Grönaduvan hur går de för dig?

Grattis till din lille! Underbart!!
    Själv sitter jag nu och tittar på min fina prins som föddes igår 21.48...
    Kan inte tro att han är här nu, känns overkligt!

Kl.10 igår förmiddag sattes en ballong in och strax innan 15 ramlade den ut...dock ville inte bm ta hinnorna, då tappen fortfarande var långt bak och huvudet en bit upp.
    Så jag fick en shot av något (minns ej namn) som ska göra att man får värkar. Kl.17 fick jag en shot till. Fick något starkare värkar men hanterbara. Vid 19 fick jag dubbeldos och då började det göra mer ont!
    Vid 20.30 hade jag rätt ont alltså och strax innan 21 undersökte bm mig och jag var öppen 5 cm..då tog hon hinnorna.
    Hade så sjukt ont efter det, trodde jag skulle dö på riktigt!! Ville ha bedövning, men det hanns inte med.. tog ju 50 min att öppna mig de sista 5 cm och den känslan när jag kände huvudet var på väg ut va underbar!

Moderkaka och döda tvillingen kom ut snabbt efter utan problem och jag blev sydd med 2 stygn i ena blygdläppen där det skavts upp lite samt 1 stygn lite innanför...

En lugn skön förlossning faktiskt, förutom sista 1,5h som var hemska!!

Olle väger 3.055g och är 50 lång! Så sööööt!!
  • frestelsen
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 05:35:35 följande:

Grattis till din lille! Underbart!!

Själv sitter jag nu och tittar på min fina prins som föddes igår 21.48...

Kan inte tro att han är här nu, känns overkligt!

Kl.10 igår förmiddag sattes en ballong in och strax innan 15 ramlade den ut...dock ville inte bm ta hinnorna, då tappen fortfarande var långt bak och huvudet en bit upp.

Så jag fick en shot av något (minns ej namn) som ska göra att man får värkar. Kl.17 fick jag en shot till. Fick något starkare värkar men hanterbara. Vid 19 fick jag dubbeldos och då började det göra mer ont!

Vid 20.30 hade jag rätt ont alltså och strax innan 21 undersökte bm mig och jag var öppen 5 cm..då tog hon hinnorna.

Hade så sjukt ont efter det, trodde jag skulle dö på riktigt!! Ville ha bedövning, men det hanns inte med.. tog ju 50 min att öppna mig de sista 5 cm och den känslan när jag kände huvudet var på väg ut va underbar!

Moderkaka och döda tvillingen kom ut snabbt efter utan problem och jag blev sydd med 2 stygn i ena blygdläppen där det skavts upp lite samt 1 stygn lite innanför...

En lugn skön förlossning faktiskt, förutom sista 1,5h som var hemska!!

Olle väger 3.055g och är 50 lång! Så sööööt!!

Stort Grattis!!

Skönt att allt gick så bra även med tvillingen <3

fruktansvärt att behöva begrava din ängel :( tittade du på han?
  • GrönaDruvan
    frestelsen skrev 2017-06-20 10:22:16 följande:
    Stort Grattis!!

Skönt att allt gick så bra även med tvillingen <3

fruktansvärt att behöva begrava din ängel :( tittade du på han?
    Tack!

Den döda tvillingen hade tillbakabildats såpass mycket, så man såg inte längre att det var ett foster. Det var mer som en vit påse som satt fast i moderkakan.
    Det var faktiskt skönt på nåt sätt att det var så, känns mycket lättare att hantera det.
    Vi valde nu att inte kremera, utan att göra en minneshylla hemma med bilderna från ultraljuden istället. Känns bra!

Han låg ändå död i magen i 20 veckor, så kroppen har ju fixat den biten galant. Hade han kommit ut direkt så hade han varit större och sett ut som en liten bebis.
  • frestelsen
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 18:49:09 följande:

Tack!

Den döda tvillingen hade tillbakabildats såpass mycket, så man såg inte längre att det var ett foster. Det var mer som en vit påse som satt fast i moderkakan.

Det var faktiskt skönt på nåt sätt att det var så, känns mycket lättare att hantera det.

Vi valde nu att inte kremera, utan att göra en minneshylla hemma med bilderna från ultraljuden istället. Känns bra!

Han låg ändå död i magen i 20 veckor, så kroppen har ju fixat den biten galant. Hade han kommit ut direkt så hade han varit större och sett ut som en liten bebis.

Skönt att ni hanterar det så bra.

Njut av bebismyset nu:) de gör jag till max, Wow det här är så mysigt.
Svar på tråden Igångsättning och omogen