• Anonym (TS)

Hjälp mig!

Jag är rädd att min relation kommer krascha om ingenting förändras. Min sexlust är noll. Alltså jag har verkligen ingen lust och minsta försök från sambon gör att det bubblar av irritation inom mig. Det handlar inte om honom. Jag är inte intresserad av att onanera heller. Inga fantasier heller.

Mun lust har aldrig varit hög men den har åtminstone funnits där nånstans och har jag gått en vecka utan sex så har lusten gjort sig påmind. Och som singel onanerade jag flera gånger i veckan.

Men nu vill jag verkligen inte.

Vad kan jag göra? Finns det något sätt att påverka detta?

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • Lena

Börja med att fundera varför du inte har lust. Sömnbrist? Stress? Hormoner?

• Anonym (TS)
    Lena skrev 2017-06-05 22:21:34 följande:

Börja med att fundera varför du inte har lust. Sömnbrist? Stress? Hormoner?

Är vansinnigt trött, sömnbrist deluxe. Sömn är det jag fantiserar om mest.

Jag är trött på hushållssysslor o.s.v Men detta har liksom inte ändrats. Såhär har det varit länge.
  • Carambolan

Vad är orsaken till din sömnbrist då? Kan du börja i den änden?

• Anonym (TS)
    Carambolan skrev 2017-06-05 23:15:57 följande:

Vad är orsaken till din sömnbrist då? Kan du börja i den änden?

Livet? ;)

2-åring. Jobb. Hus. Husdjur. Vardag. Jag orkar liksom inte.
  • Pilröd

Kan någon passa barnet? Ät något gott med sambon tag en dusch tillsammans tvåla in varandra. Det enkla kan funka.

• New  Dawn

Det låter som det är din hälsa och ditt välbefinnande som brister.

Försök se över om det är något du kan stryka på din "måste" lista. Tar din sambo för lite ansvar för barn och hem måste ni göra upp det.

Visst är det svårt att få till sömn med en tvååring, men försök även där att se om det finns vanor att ändra på.

Annars tycker jag att du ska börja träna. Det gör dig mer stresstålig och det ökar möjligheten att somna och att sova bra. Börja ta hand om dig själv och din sambo. Gör lite extra trevliga saker.

Försök inte pressa dig att ha lust. Fokusera på njutning. Njutning, smekning och massage kan faktiskt leda till att man somnar och det är ibland otroligt skönt. Om du får prova att somna under smekningar kanske du blir mer positiv till beröring. Det kan ju vara så att din man har behov av sex, men prova att bara ge honom i så famm, utan att känna att du måste bli kåt. Berätta hur du känner.... Från hjärtat. Säg "hjälp mig" till honom.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Carambolan
    Anonym (TS) skrev 2017-06-06 15:37:01 följande:

Livet? ;)

2-åring. Jobb. Hus. Husdjur. Vardag. Jag orkar liksom inte.

"Livet" måste ju inte vara så stressfyllt att man lider av långvarig sömnbrist deluxe. Om ditt liv är så hektiskt att du tror att er relation kommer krascha på grund av det så kanske du/ni måste välja om och prioritera annorlunda, även om det innebär att göra ganska stora förändringar. Måste ni bo i hus? Det är ju i regel mycket mer jobb och måsten än om man bor i lägenhet. Kan ni båda gå mer i arbetstid för att få mer tid över till barn, djur och varandra? Kan ni säga upp några tv-kanaler och istället köpa städhjälp en gång i månaden?
  • holidodi

Det är något i ditt förhållande som kväver dig, vad det är som gör att du inte mår bra kan du bara själv tala om men för mig är det så. Mår jag inte bra i mitt förhållande, så blir jag heller inte kåt.

Svar på tråden Hjälp mig!