Anonym (Daaa) skrev 2017-06-06 13:37:24 följande:
Det är stor skillnad på soft air gun och ett "riktigt" vapen, men som svar på din fråga så tycker jag att det är okej att bryta mot vapenlagen när det handlar om soft air gun.
Med tanke på den mängden kulor jag fått på mina skidglasögon i dessa sammanhang så kan jag säga att de visst skyddar

! Såvida du inte har några som är inköpta från lidl eller ngt.
Skillnaden spelar fortfarande ingen roll, det är och förblir ett brott mot vapenlagen. Men det är ju inte jag som kommer ha det i straffregistret för det är inte mitt barn som åker fast.
Och bara för att du klarade dig så innebär ju inte det att andra gör det.
Vi seriösa utövare av hobbyn får mer och mer problem pga att folk inte respekterar lagarna och vi vill kunna utöva vår hobby.
Anonym (asdf) skrev 2017-06-06 13:39:55 följande:
Fan du verkar ju vara riktigt jävla bajsnödig. Det var du som började härja om att jag tycker det är ok att bryta mot vapenlagen.
Ts son behöver ju inte börja tävla. Vad skulle ditt problem vara om ts son under uppsikt sköt hemma?
Sen behöver man inte skjuta på måltavlor med riktiga vapen, man kan skjuta djur också.
Jag undrade om du tyckte det var okej att bryta mot vapenlagen, eftersom det är exakt vad det är när någon under 18 skjuter airsoftvapen utan en vuxen på armlängds avstånd. Du tävlar inte i airsoft, du spelar ett spel och det är olagligt för alla under 18 år, för att svensk lag säger det. Att skjuta hemma under uppsikt, på armlängds avstånd är okej, men det var ju inte det TS son skulle göra eller hur?
Och för att skjuta riktiga djur med skarpa vapen så krävs det både jakt och vapenlicenser, men lagen verkar ju inte vara något ni bryr er om.
I övrigt se svar ovan.