• Anonym (Trådstartare)

    Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?

    När jag talar om att klippa kort frisyr protesterar generellt män, och har alltid gjort. Kvinnor ska ha långt hår. Så jag undrar är det avtändande, okvinnligt etc med kort hår på en kvinna? VAD tycker du? Jag är strax 40år.

  • Svar på tråden Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?
  • Anonym (Smink gör mycket)
    Anonym (myself) skrev 2019-09-19 10:14:03 följande:

    Så, de här kvinnorna ser inte kvinligt ut nog?


    Dom har ju massa smink på sig.. tänk dom utan smink.
  • Anonym (myself)
    Godisbuske skrev 2019-09-18 19:19:37 följande:
    Behöver inte tjockt . Är du bara en feminin häxa och luktar gott, så duger du . 
    Det har varit tidigare en sån "tro" bland män att ju längre hår en kvinna har, desto "kortare" är hennes hjärna (dvs dummare - vem vill vara med en kvinna som är smartare än en själv liksom). Jag trodde, att den tiden var förbi, men det känns att det ligger på undermedvetna/DNA nivå fortfarande hos vissa män.
  • Anonym (B)
    Anonym (myself) skrev 2019-09-19 10:14:03 följande:

    Så, de här kvinnorna ser inte kvinligt ut nog?


    Samtliga hade sett betydligt mer kvinnliga ut med längre hår.
  • Anonym (myself)
    Anonym (Smink gör mycket) skrev 2019-09-19 10:16:02 följande:
    Dom har ju massa smink på sig.. tänk dom utan smink.
    Menar du att om man har långt hår så behöver man inte sminka sig eftersom man per definition blir snyggare? I så fall skulle jag säga att det är snyggt så länge kvinnan står med ryggen mot dig (dvs man ser bara hår) fram tills att hon vänder sig (och vill inte påstå att alla behöver smink utan menar att långt hår ger inte bättre utseende bara så där på direkten).
  • Anonym (Smink gör mycket)
    Anonym (myself) skrev 2019-09-19 10:26:43 följande:

    Menar du att om man har långt hår så behöver man inte sminka sig eftersom man per definition blir snyggare? I så fall skulle jag säga att det är snyggt så länge kvinnan står med ryggen mot dig (dvs man ser bara hår) fram tills att hon vänder sig (och vill inte påstå att alla behöver smink utan menar att långt hår ger inte bättre utseende bara så där på direkten).


    Långt hår är kvinnligt och kort hår är maskulint. Och ja, håret gör mycket för kvinnors utseende.
  • Anonym (Bring it on)
    Anonym (B) skrev 2019-09-19 10:20:16 följande:

    Samtliga hade sett betydligt mer kvinnliga ut med längre hår.


    Eller hur. De är snygga nu också men tänk er dem med långt hår, lika snygga eller snyggare. Anne Hathaway har jag aldrig tyckt om med kort hår, tyckte hon var mycket snyggare med långt. Keira Knightley likaså. Halle Berry ser fräck ut i kort hår men hon var också snygg i långt (fast då var det mer en känsla av att hon var "vacker").

    Hur som helst så är min åsikt att kvinnor som har kort hår och är snygga, är oftast det med långt hår också, eller rent av snyggare med långt egentligen
  • Rosebud

    Verkar som många mäns högsta önskan är att bli tillsammans med nån bild eller statyett av den ideala damen. Plastik, mimik, rörelser, tilltal och annan kommunikation är ju också olika pga av kön. Några kvinnor klipper sig kort för att demonstrativt berätta att de föredrar tjejer endast medan andra gör det för de trivs med det. Iaf för stunden. Jag vill absolut hävda att det har funnits dom som aldrig varit fräsigare än när de varit kortklippta. Jag har alltid lockats av tomboys men här är en som definitivt inte hade några sådana talanger.

  • Anonym (Hairpuller)

    Jag tycker det är stor skillnad på kvinnor med kort respektive långt hår. Jag tänder på kvinnor med långt hår eftersom det är kvinnligare och en markör att man är feminin. Måhända är detta en stereotyp att kvinnor med långt hår är mycket mer kvinnligare än de med kort hår, men det är i alla fall min åsikt. 


    Och när det kommer till intimumgänget är det skönt att kunna styra det oralsex som utförs på mig genom att hålla ett fast och bestämt grepp om det långa håret, och på så sätt styra takten. Likaså vid påsättning bakifrån är det skönt att ha ett långt hår att hålla i! 

  • Anonym (jag har långt)

    Jag är snart 33 år, kvinna (ser ut som 25 år tycker många) har långt ljust hår ner till svanken, ej stripigt eller tunt, och trivs jättebra med det! Upplever att fler män kollar efter mig med långt hår med. Har haft kort till axlarna och trivdes inte alls med det.

  • Rosebud

    Intressant fenomen det här. Många kvinnor letar livslångt efter sin färg och form, tycks det.

    Speciellt bland konstnärer och estradörer.

    Minns Liza Minella i sin glans dagar. I Sverige såg känd diversearbetare i underhållningsbranschen ut såhär 1995. Undrar om det kommer hända igen?

  • Dr Börje

    Jag skulle inte säga att kvinnor med kort hår är avtändande. Jag har sett massvis med kvinnor med kort frisyr som är skitsnygga och sexiga. Men.....jag inser samtidigt att dom har något gemensamt. Dom är rätt unga (i regel inte över 40). Jag har svårt just nu att komma på någon kvinna som är runt 50 eller över med kort hår och som jag tycker är attraktiv. Av någon anledning så framstår kvinnor i mer "mogen ålder" att dom har korta frisyrer för att det är bekvämt. Jag förstår det valet men det är inget attraktivt. 

    Jag har säkert missat någon kvinna i 50års åldern eller över som har denna frisyr och som är vacker. Ni kan gärna tipsa....

  • Anonym (hurkieball)
    Dr Börje skrev 2020-03-25 12:46:23 följande:

    Jag skulle inte säga att kvinnor med kort hår är avtändande. Jag har sett massvis med kvinnor med kort frisyr som är skitsnygga och sexiga. Men.....jag inser samtidigt att dom har något gemensamt. Dom är rätt unga (i regel inte över 40). Jag har svårt just nu att komma på någon kvinna som är runt 50 eller över med kort hår och som jag tycker är attraktiv. Av någon anledning så framstår kvinnor i mer "mogen ålder" att dom har korta frisyrer för att det är bekvämt. Jag förstår det valet men det är inget attraktivt. 

    Jag har säkert missat någon kvinna i 50års åldern eller över som har denna frisyr och som är vacker. Ni kan gärna tipsa....


    Jag strulade ett tag med en sexig 50+ kvinna med jättekort hår. Hon va vrålsexig, femi och äkta kvinna till tusan. Sminkad og klädd helt perfekt, doftade skön parfym. Men allt blev förstörd av den jäckla frisyren. Jag föreslog peruk, men då blev hon sur.
  • Anonym (jag har långt)

    Mitt hår är långt nästan ner till rumpan och blont, mitt eget, vårdar det bra så det inte ser slitet ut...
    Upplever faktiskt att män tittar mer på mig för att jag har långt hår...speciellt män från andra kulturer... sedan om det är av attraktion eller inte kan jag inte svara på... Jag är 33 år och ser bra ut.

Svar på tråden Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?