Hjälp med Argument- Byte av förskolegrupp
Hej, jag behöver er hjälp! Vår son går på en förskola som fungerar rätt bra. Han går I dag I en blandad grupp. Han har ett grabbgäng som är hans närmsta kompisar som han är jättetight med samt några fler barn I hans ålder han verkligen gillar. Detta stora gang splittas nu. Till hösten har förskolan beslutat att åldersindela grupperna och min son är satt I småbarnsavdelningen trots att han är over 4år då. han splittas från sitt kompisgäng förutom en vän som bara är där 15 timmar I veckan. Dessutom är det två yngre killar som slår honom som naturligtsvis kommer gå kvar I småbarnsgruppen. Vi har protesterat till både pedagog och rektor och ska ha mote med dem på måndag. Nu behöver jag argument för att han ska få byta grupp och vara med de som är I hans ålder och hans kompisar. I utskicket star det att de barn som är kvar kommer bli bra förebilder för 1-åringarna, detta är inte det vi vill... han ska få en meningsfull tid med sina jämnåriga kompisar tycker vi. Hjälp med argument varför de ska byta grupp på honom?