• Ensamkvinna78

Gravid v7, fått blod vid toabesök

Jag plussade ett starkt plus i vecka 4. Idag eller nu nyligen när jag gick på toaletten så kom det blod i urinen. Ej några klumpar! Det känns just nu som mensvärk i magen men det kan ju också vara för att jag är orolig och spänner mig men jag vet inte. Är orolig att det är missfall på gång då jag fck det för 6 år sedan men då i vecka 5. Så kan det vara det nu igeb?

• Svar på tråden Gravid v7, fått blod vid toabesök
  • Jsv17

Det kan det vara, men kan också vara helt normalt. Jag har blödit till och från hela den här graviditeten, är i v.15 nu, och varit på 2 vul och kub ul och har haft en superpigg liten bebis med pickande hjärta i magen varje gång.

Början på ett MF kan vara så där, men om det inte kommer mer blod och du inte får mer ont så tror jag inte det är ngn fara, molvärk har man ju i de där veckorna jag menar lite kraftigare smärta. I vilket fall som helst skulle jag besöka gynakuten för att stilla min oro, det kanske är svårt att se ngt konkret så tidigt men de kan se om din tapp är stängd och så där och ge dig en indikation på hur det kommer gå.

Håller tummarna att allt går bra för dig!

• Anonym (Ts)
    Jsv17 skrev 2017-06-11 04:58:28 följande:

Det kan det vara, men kan också vara helt normalt. Jag har blödit till och från hela den här graviditeten, är i v.15 nu, och varit på 2 vul och kub ul och har haft en superpigg liten bebis med pickande hjärta i magen varje gång.

Början på ett MF kan vara så där, men om det inte kommer mer blod och du inte får mer ont så tror jag inte det är ngn fara, molvärk har man ju i de där veckorna jag menar lite kraftigare smärta. I vilket fall som helst skulle jag besöka gynakuten för att stilla min oro, det kanske är svårt att se ngt konkret så tidigt men de kan se om din tapp är stängd och så där och ge dig en indikation på hur det kommer gå.

Håller tummarna att allt går bra för dig!

Ska på undersökning på onsdag. hoppas att min oro kan vänta tills dess. Försöker slappna av men värker och känner mig kissnödig men vara några droppar kommer.
  • Vickan I

"Blod i urinet, värker, kissnödig men kommer bara droppar". Det låter som att du kan ha uvi?

• Ensamkvinna78

[quote=77746887][quote-nick]Vickan I skrev 2017-06-11 07:04:42 följande:[/quote-nick]"Blod i urinet, värker, kissnödig men kommer bara droppar". Det låter som att du kan ha uvi?[/quot

på väg till toa känner jag att det rinner något nu precis. Kommer blod igen. Tar på mig byxorna när jag är klar och då känner jag något. Kollar va det är, en stor blodklump. Så misstänker mu missfall. Vad gör jag nu, ska man prata med 1177, spara o lämna vidare, eller kasta "klunpen"?

• Vickan I

Usch då. Beklagar. Du kan kasta det. Oavsett om det var hinnsäcken som kom ut eller bara koagulerat blod så behövs det inte kontrolleras på något sätt. Det är bra kontrollera så allt kommit ut om det är ett missfall. Annars kolla om graviditeten fortskrider. Men ingen panik som behöver göras idag när det är helg. Om blödningen håller i sig brukar kroppen oftast ta hand om det själv.

• Snuttis2

Beklagar om det är ett missfall du drabbats av! Har själv drabbats av flera.

I tidig graviditet kan sjukvården inget göra så du behöver inte tänka på något specifikt ! Försök ta det lugnt o ta hand om dig. Kroppen klarar av att hanterar tidiga missfall av sig själv.

Skulle du få en infektion får du ta och ringa gyn, annars är det enbart att vänta ut och låta kroppen återgå till sin tidigare menscykel!

• Ensamkvinna78
    Snuttis2 skrev 2017-06-11 11:00:19 följande:

Beklagar om det är ett missfall du drabbats av! Har själv drabbats av flera.

I tidig graviditet kan sjukvården inget göra så du behöver inte tänka på något specifikt ! Försök ta det lugnt o ta hand om dig. Kroppen klarar av att hanterar tidiga missfall av sig själv.

Skulle du få en infektion får du ta och ringa gyn, annars är det enbart att vänta ut och låta kroppen återgå till sin tidigare menscykel!

Och tack för svaret. Tar en lugn dag och inväntar onsdag då jag skulle göra en kontroll på gyn.
  • Anonym (Rosor)

När jag var i vecka 6 fick jag värsta blödningen, bod och klumpar kom ut och jag var säker på att det var ett missfall. Två dagar senare var jag på ul och var helt säker på att det inte skulle finnas något därinne. Men på skärmen dök det upp ett tickande hjärta. Det hade lossnat en bit från slemhinnan (eller vad det nu kallas för). Jag fick tabletter mot blödningen och är nu inne på vecka 9 men det blöder lite från och till, så det känns fortfarande osäkert.

Svar på tråden Gravid v7, fått blod vid toabesök