• Milou3

BIM runt 21 juni

Har också BIM 20 juni.

6 dagar efter äl, känner ingenting :( tror dessvärre vi får satsa på nästa äl.

• Milou3

[quote=77753888][quote-nick]Elm96 skrev 2017-06-13 15:20:30 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!

• Milou3
    regndroppe skrev 2017-06-16 23:03:39 följande:

Åh, maken köpte hem brieost idag! Ska jag våga ta en bit imorgon...? Jag vet ju ännu inte om jag är gravid, bim på tisdag. Hur resonerar ni kring sånt?

Ät! Frossa i brieost! Oavsett om man vill vara försiktig i sin graviditet så påverkas ju fostret ändå ingenting av brieost så tidigt. OM du nu vore gravid.
  • Milou3
    MissAhlman skrev 2017-06-17 22:22:40 följande:

Tog ett nytt nu ikväll. Det översta. Det syns lite tydligare! Tror ni det kan vara ett plus?

Jag ser! Du är nog gravid :)
  • Milou3
    Sofiamy skrev 2017-06-18 08:56:18 följande:

Godmorgon Vänner! ÄL+10 idag och BIM 21/6. Imorgon väntar utredning för mig och sambon och så dum som jag är tg jag ett billigt test bara för att försäkra mig (I Konw, alldeles för tidigt) men inom tiden dök ett streck upp, jag behövde inte ens anstränga mig för att se det, så min fråga, har ni testat med babyplan gravtest, får ni ofta spök? jag blir så ledsen när testen spökar? och ja, jag vet att det är så korkat att testa innan BIM....

Syns tydligt! Grattis!! På vilket försök blev detta? Iom utredning som väntar.

bilkvaliten är så jävla dålig på FL, sitter med test i handen och det syns så mycket bättre. blä.

• Milou3
    MissAhlman skrev 2017-06-18 09:15:55 följande:

Är det lönt att köpa ett digitalt när de är så svaga?

Ja men testa! Hur långt efter äl är du? Kanske vänta tills i morgon med digitalt.
  • Milou3
    MissAhlman skrev 2017-06-18 11:41:19 följande:

BIM idag! ÄL +11. Var och köpte ett nu men ska jag våga?

Risken är ju rätt stor att det visar icke gravid även om du är gravid. Sist fick jag icke gravid på äl+12 men sen äl+13 gravid med digitalt. Och på äl+12 ett ganska tydligt plus med cb plus.

Men det är väl bara å testa och köpa ett nytt sen om du har råd! Rätt dyra test men förstår nyfikenheten :)
  • Milou3
    saal skrev 2017-06-18 11:55:23 följande:

Låter som jag. Jag har BIM imorgon räknat på en 30 dagars cykel. Har 2 barn sedan innan och aldrig plussat före BIM, varför jag låtit bli att testa än. Båda gångerna har jag dessutom fått bf framflyttad och tänker att jag kanske har äl någon dag senare än alla appar tror (aldrig testat med stickor) och därför fått vänta längre än jag tror på att få upp hcc nivåerna. Min erfarenhet är att jag drabbas av graviditets symtom och en känsla av att bara veta innan jag testar pos.

Visst är det coolt! Jag har också alltid bara VETAT :)

Utom 2 av de 8 graviditeterna. Den ena plussade jag inte förrän V.8, men körde avbrutet samlag och åt minipiller så förträngde nog ev symptom. Den andra gången testade jag bara av nyfikenhet även om jag inte kände mig gravid och det var även den enda gången jag fått mf.
  • Milou3
    Jsundberg skrev 2017-06-18 20:42:41 följande:

Fått neg på gravtester, men pos på ältester. Har bim imorgon, kan de ge utslag på att mensen ska komma? Första gången jag använder ältester :)

Ja det kan det tyvärr.
  • Milou3
    Saga92 skrev 2017-06-19 07:30:19 följande:

Kan för första gången ana en andra linje. Kan ni se den också? Är idag BIM -1. Testade helt negativt BIM -3. Haft svag mensvärk i 3 dagar nu..

Ja jag ser! Hoppas det ökar fint nu :)
  • Milou3
    Saga92 skrev 2017-06-19 07:30:19 följande:

Kan för första gången ana en andra linje. Kan ni se den också? Är idag BIM -1. Testade helt negativt BIM -3. Haft svag mensvärk i 3 dagar nu..

Har du testat nåt mer?
  • Milou3
    Saga92 skrev 2017-06-19 19:00:33 följande:

Skulle vara en smiley såklart. Det känns helt overkligt! Berättade precis för min sambo och vi är lite i chock båda två. Skäms nästan över att berätta att detta var absolut första försöket och att vi hade sex 5 dagar innan ägglossningen och på ägglossningsdagen. Trodde det skulle ta ett tag ju.

Va bara glad för det!! I bland händer det på en gång! Stort grattis!! Är testet ovanför det digitala taget i samma urin? För visst testade du något svagare i morse?

Vill höra detaljer om symptom nu :)
  • Milou3

Bim -2. Vågar inte testa. Inväntar hellre in mens än ett negativt test. Noll symptom! Fick ett svaaagt streck ( troligtvis torkstreck) på bim-5. Inte testat mer sen dess.

• Milou3
    Saga92 skrev 2017-06-19 22:45:43 följande:

Ja det är taget från samma urin. Hade ett svagare sträck på morgonen och tog om det när jag kom hem för att se om jag inbillat mig. Köpte ett digitalt test efter jobbet för att jag ville te texten med egna ögon om det nu var på riktigt. Det enda jag känt som symtom är svag "mensvärk" till och från under tre dagar. Men jag trodde verkligen det var kört när jag testade negativt på BIM -3. Trodde det skulle vara positivt innan dess men tydligen kan det slå om senare! :)

Fast om du trodde att det skulle bli positivt på bim-3 måste du ändå haft en känsla av att kunna vara gravid?

Inga ömma bröst? Inget svagt illamående eller halsbränna?
  • Milou3
    Snöflingan88 skrev 2017-06-20 07:33:37 följande:

Hej,

Jag tänkte skriva i tråden för länge sedan, men det blev aldrig av då jag var säker på att det skulle ta längre tid för mig att bli gravid. Jag fick ett svaaaaaagt plus på bim -2 ca 10 minuter efter att jag tog testet, sedan vad jag trodde var ett grått "spökstreck" igår. Men nu sitter jag här på BIM med ett solklart ! Sambon sover fortfarande och jag gråter av chock och glädje. Kan det verkligen vara sant? Jag känner inga symptom alls, förutom att mensen inte dykt upp.

Tänkte höra om någon har lust att följas åt? BF 28 februari!

Lycka till ni som ännu inte plussat! 

Åh vad underbart!! Gråt på :) sen överraska sambon och njut i hop! Stort grattis.
Svar på tråden BIM runt 21 juni