• Saga92

BIM runt 21 juni

AngelicaRebecca skrev 2017-06-16 22:36:33 följande:

Ikväll kunde jag inte låta bli att testa, och vi fick ett svagt men tydligt plus!!

Stort grattis! Så spännande!

Jag har BIM på tisdag och funderar över när jag som tidigast kan testa.. ??
  • Saga92

Testade negativt idag på BIM - 3. Tolkar det som att vi får göra ett nytt försök om ett par veckor igen men det får vara okej. Det var trots allt bara första försöket.

• Saga92

Kan för första gången ana en andra linje. Kan ni se den också? Är idag BIM -1. Testade helt negativt BIM -3. Haft svag mensvärk i 3 dagar nu..

• Saga92
    Milou3 skrev 2017-06-19 18:31:16 följande:

Har du testat nåt mer?

Ja jag testade igen när jag kom hem... Det digitala testet ger ju ett ganska tydligt besked ????

• Saga92
    Milou3 skrev 2017-06-19 18:31:16 följande:

Har du testat nåt mer?

Skulle vara en smiley såklart. Det känns helt overkligt! Berättade precis för min sambo och vi är lite i chock båda två. Skäms nästan över att berätta att detta var absolut första försöket och att vi hade sex 5 dagar innan ägglossningen och på ägglossningsdagen. Trodde det skulle ta ett tag ju.
  • Saga92
    Milou3 skrev 2017-06-19 19:45:20 följande:
    Va bara glad för det!! I bland händer det på en gång! Stort grattis!! Är testet ovanför det digitala taget i samma urin? För visst testade du något svagare i morse?

Vill höra detaljer om symptom nu :)
    Ja det är taget från samma urin. Hade ett svagare sträck på morgonen och tog om det när jag kom hem för att se om jag inbillat mig. Köpte ett digitalt test efter jobbet för att jag ville te texten med egna ögon om det nu var på riktigt. Det enda jag känt som symtom är svag "mensvärk" till och från under tre dagar. Men jag trodde verkligen det var kört när jag testade negativt på BIM -3. Trodde det skulle vara positivt innan dess men tydligen kan det slå om senare! :)
  • Saga92
    Milou3 skrev 2017-06-19 22:52:51 följande:
    Fast om du trodde att det skulle bli positivt på bim-3 måste du ändå haft en känsla av att kunna vara gravid?

Inga ömma bröst? Inget svagt illamående eller halsbränna?
    Nä det var bara mensvärken jag har känt som symtom. Anledningen till att jag testade var nog mest att det var vårt första försök och jag var lite otålig och ville veta hur det gått. :) Testade redan BIM-7 men det var såklart negativt..
  • Saga92
    regndroppe skrev 2017-06-22 12:07:28 följande:

Åh, jag hade bim i måndags och har ännu inte fått mens. Mycket mensvärk (eller molvärk?). Testade i måndags och tisdags men det var nog spök... Har köpt digitalt men vågar inte använda det än. Tänkte testa på måndag om mensen inte dyker upp, vilket jag har en känsla av att det inte gör. Så jobbigt att inte veta! Men jag vill knappt veta ifall det inte visar det jag vill se...

Det låter som du haft liknande symtom som jag och jag plussade i måndags dagen innan BIM. Jag hade jättesvag linje men valde ändå att ta ett digitalt test som visade gravid 1-2v.

Jag hade inte kunnat hålla mig från att testa igen om jag var du.. Brukar du ha regelbunden mens?
    Önskar dig lycka till i all fall :)
  • Saga92
    regndroppe skrev 2017-06-22 13:29:34 följande:
    Ja, den har varit regelbunden! Så nu känns det konstigt. Hade positiv äl-sticka 5 juni också, precis som jag väntat mig. Jag tänker att jag ska hålla mig sysselsatt nu under midsommar så jag inte tänker så mycket på det... Men det lär jag ju göra ändå :p

Hade du också "bara" molvärk som symptom? Hur känns det nu? Vilken dag tog du digitalt test?
    Jag har bara haft molvärk, typ som svag mensvärk. Den började fyra dagar innan BIM. Om jag tänker efter kände jag mig varm och det hettade i ansiktet dagarna efter ägglossningen men vet inte om det var ett symtom.

Just nu har jag en förkylning och mår dåligt pga det så har lite svårt att avgöra vad som är vad. Men den molande värken kommer och går fortfarande.

Jag fick ett svagt sträck i måndags morse, dagen innan BIM. Alltså inte alls tydligt, mest som en skugga. Köpte ett digitalt test efter jobbet samma dag och tog det när jag kom hem. Då visade det gravid 1-2v. Dom är ju ganska känsliga de digitala så om du är gravid borde det ge utslag. Berätta gärna om hur det går. Jag är så nyfiken :)
  • Saga92
    regndroppe skrev 2017-06-22 19:35:52 följande:
    Åh, vad spännande! Kanske jag vågar mig på ett test imorgon.., om det är något så bör det ju synas nu. Stort gattis till plusset också!! :)
    Tack! :) Jag håller tummarna för dig och hoppas att du får ett plus. Berätta gärna hur det gick sen :)
  • Saga92
    regndroppe skrev 2017-06-23 08:53:38 följande:
    Jag testade nu imorse med digitalt test och det var negativt :( :( Extra jobbigt nu med all molvärk. Varför kommer inte mensen och varför mår jag såhär..? Suck...
    Nej, vad synd.. :( kram
Svar på tråden BIM runt 21 juni