• Carrolkpg

En tråd för oss som precis fått ett plus!

Hej!

Igår 10/6 tog jag ett positivt graviditetstest och nu börjar en spännande tid. Jag hoppas att liten vill stanna :). Det är första barnet för mig och min sambo så det är många tankar i huvudet. Skulle vilja komma i kontakt med andra som befinner sig i samma sits, vore roligt att följas åt och bolla tankar med varandra. Jag är 36 år och finns i Linköping :).

• Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!
  • Fröfröken

Hej! Också lkpgbo o väntar trean i slutet av januari ! Har första ul om drygt två veckor men jag mår som sig bör så känner mig positiv!

• ewt
    Fröfröken skrev 2017-07-03 12:56:04 följande:

Hej! Också lkpgbo o väntar trean i slutet av januari ! Har första ul om drygt två veckor men jag mår som sig bör så känner mig positiv!

Grattis! Kul med en till från stan. Har du varit på infoträff? Ska dit nästa vecka och är nyfiken på vad det är.
  • telly
    Elces skrev 2017-07-03 12:50:18 följande:

Imorgon går jag in i v. 8 (enligt NC) och ska till bm för inskrivning! Jättespännande! 

Hur mår ni andra? Jag mår fruktansvärt illa. Tänkte be om starkare läkemedel än postafen när jag ändå ska till bm imorgon...

Jag mår som vanligt. Lite trist men skönt att slippa illamåendet som jag kände för en vecka sedan. Dock har jag typ metallsmak i munnen så jag är inte så sugen på annat än salt mat.
  • ewt

Jag har fortfarande inga direkta gravidplågor, men har otroliga problem med gräsallergi. På apoteket vill de inte sälja allergitabletter utan endast nässpray viket inte hjälper. Någon som känner till om det finns allergitabletter som går att ta när man är gravid? Sitter på jobbet och nyser konstant

• Fröfröken
    ewt skrev 2017-07-04 07:46:29 följande:

Grattis! Kul med en till från stan. Har du varit på infoträff? Ska dit nästa vecka och är nyfiken på vad det är.

Jag var för nån månad sen på info. Allmänt om kost osv o då även om fosterdiagnostik, nipt testet som nu erbjuds i samband med kub. Det har bara funnits här sen nyår vad jag förstod. Vi kommer göra både nipt o kub..!

Tycker kvinnohälsan o även BB upplevelsen har varit väldigt bra båda tidigare ggr : )
  • Dropdeadgorgeous
    ewt skrev 2017-07-04 07:49:58 följande:

Jag har fortfarande inga direkta gravidplågor, men har otrodliga problem med gräsallergi. På apoteket vill de inte sälja allergitabletter utan endast nässpray viket inte hjälper. Någon som känner till om det finns allergitabletter som går att ta när man är gravid? Sitter på jobbet och nyser konstant

kanske kunna prata med en läkare o få något receptbelagt?
  • telly

Jag funderar på det här med tidigt vul. Om man själv tex tror att man är i v 9 efter hur man hade sex och när sista mensen var... och så blir man bakåtflyttad på ultraljud till tex v 7 fast man inte kan ha blivit gravid vid det tillfället... för att tex mannen var bortrest. Kan det inte betyda att det är nåt fel på fostret? Jag har bokat och ska göra ultraljud i v 11 och oroar mig lite för att bli flyttad, för då kanske inte fostret växer som det ska?

• fanola

Nu känner jag mig så låg! Har Efter 5 års försök än så länge varit gravid 3 gånger. Det första på egen hand.. Det vart MA i vecka 12 (fostret dött innan vecka 6). Det andra via IVF. Det vart MA i vecka 10 (fostret vart 8+2) och nu tredje försöket även IVF. Som de tidigare gångerna försvinner symptomen å jag känner mig mer och mer knäckt för varje gång! Varför kan inte jag också få mitt efterlängtade barn?!

Har världens bästa sambo som också skulle bli världens bästa pappa!!

Har VUL om en vecka så får ha den här ångesten tills dess..

Vet inte vart jag ska ta vägen... :(

• telly
    fanola skrev 2017-07-04 09:51:09 följande:

Nu känner jag mig så låg! Har Efter 5 års försök än så länge varit gravid 3 gånger. Det första på egen hand.. Det vart MA i vecka 12 (fostret dött innan vecka 6). Det andra via IVF. Det vart MA i vecka 10 (fostret vart 8+2) och nu tredje försöket även IVF. Som de tidigare gångerna försvinner symptomen å jag känner mig mer och mer knäckt för varje gång! Varför kan inte jag också få mitt efterlängtade barn?!

Har världens bästa sambo som också skulle bli världens bästa pappa!!

Har VUL om en vecka så får ha den här ångesten tills dess..

Vet inte vart jag ska ta vägen... :(

Ta inte ut nåt i förväg. Symptomen kan försvinna utan att det är MA. För mig har symptomen i princip försvunnit nu i v 8 men jag tänker att det är normalt. Om en vecka får du veta, försök tänk positivt tills dess även om det är tufft.
  • ewt
    Fröfröken skrev 2017-07-04 08:08:15 följande:
    Jag var för nån månad sen på info. Allmänt om kost osv o då även om fosterdiagnostik, nipt testet som nu erbjuds i samband med kub. Det har bara funnits här sen nyår vad jag förstod. Vi kommer göra både nipt o kub..!

Tycker kvinnohälsan o även BB upplevelsen har varit väldigt bra båda tidigare ggr : )
    Då var det som jag gissade, spännande att se om rekommenderad kost har förändrat sig på 3 år och nytt land

Skönt att höra att du har positiv erfarenhet av både kvinnohälsan och BB. Jag hoppas att det inte är problem med fullt BB när det väl är dags att föda, första barnet kom efter 30 min på sjukhuset i Oslo och man brukar ju ofta få snabbare förlossning andra gången!
Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!