• Bomerang

Missfall eller finns det hopp?

För 11 dagar sedan skulle jag haft mensen. Hade ägglossningen den 21 maj

3 dagar över tiden tog jag ett test med cb veckoindikator som var negativt och på natten kom "mensen" , jag vaknade av en smärta jag inte kände igen och det onda höll i sig ett dygn ca. Nu 8 dagar senare blöder jag ännu men det har varit mkt klumpar och mer klarrött blod än vanliga mensen. och har lite som mensvärk. Har ömma och svullna bröst, mår illa från och till och jätteont i svanskotan.

Tog ett nytt test idag som var positivt.

Tror ni det finns ngn gnutta hopp eller är det kört?

Ska testa mig om ngn vecka igen men blödningarna är ju inte roliga :(

BF 15 April
  • Svar på tråden Missfall eller finns det hopp?
  • isofija
    Bomerang skrev 2017-06-12 15:25:40 följande:

För 11 dagar sedan skulle jag haft mensen. Hade ägglossningen den 21 maj

3 dagar över tiden tog jag ett test med cb veckoindikator som var negativt och på natten kom "mensen" , jag vaknade av en smärta jag inte kände igen och det onda höll i sig ett dygn ca. Nu 8 dagar senare blöder jag ännu men det har varit mkt klumpar och mer klarrött blod än vanliga mensen. och har lite som mensvärk. Har ömma och svullna bröst, mår illa från och till och jätteont i svanskotan.

Tog ett nytt test idag som var positivt.

Tror ni det finns ngn gnutta hopp eller är det kört?

Ska testa mig om ngn vecka igen men blödningarna är ju inte roliga :(

Jag tyckte skillnaden mot vanliga perioden och missfall var att det kom ut mer klumpar fast det var mer grå/brunt än rött som det brukar va vid mens..

Tyvärr finns det nog inte mycket mer att göra än att vänta och hoppas att det lugnar sig, och testa igen om någon dag. Håller tummarna att det inte är missfall!
  • Jsv17

Om du har ont och blöder så skulle jag besöka gyn bara så att de kan utesluta ett utomkvedshavandeskap, då blödning och smärta även kan vara en indikation på det.

Men behöver varken vara MF eller utomkveds jag har blödit lite till och från hela den här graviditeten, varit på 3st ul och min bebis har mått bra varje gång, går in i v.16 imorn

• Bomerang

Tack för era svar

Blödningen har idag dag 8 gått över till bruna flytningar.

Tig ett cb test som visade gravid 1-2 och ska isf vara i v 5+2

Ska testa om en vecka igen och se om siffrorna höjts, står kvar eller är blankt .

Vad jag förstod på mvc är det för tidigt för att se utomlands med? Eller pratade hon i nattmössan ?:)

BF 15 April
  • Jsv17
    Bomerang skrev 2017-06-13 07:57:51 följande:

Tack för era svar

Blödningen har idag dag 8 gått över till bruna flytningar.

Tig ett cb test som visade gravid 1-2 och ska isf vara i v 5+2

Ska testa om en vecka igen och se om siffrorna höjts, står kvar eller är blankt .

Vad jag förstod på mvc är det för tidigt för att se utomlands med? Eller pratade hon i nattmössan ?:)

Kan inte svara på exakt när de kan se, men det upptäcktes väldigt tidigt hos min vän iaf och det var bara nån vecka eller två efter bim och hon fick opereras. Gyn borde ju veta kan man tycka, så avvakta då, jag skulle däremot åka in akut om du skulle få starka smärtor, för att vara på den säkra sidan. Men om både blödning och smärta avtar så är det nog ok, är det utomkveds borde det ju bli värre snarare än bättre.
Svar på tråden Missfall eller finns det hopp?