• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-15 13:14:08 följande:

Fick brev hem idag att inget av våra ägg som odlades vidare gick att frysa :( Trodde inte jag skulle ta det så hårt, men känns verkligen inte kul att behöva göra om hela processen igen om det inte tar sig denna gång. 9 ägg, 4 blev befruktade, 1 fick vi och resten kasserades.

Någon som vet kriterierna för att frysa? Alltså vad de kikar på osv. Till oss förklarade de enbart att det är andra kriterier som ska uppfyllas om äggen ska frysas. Är det vanligt/ovanligt att inte få något till frysen?

Tråkigt att inget gick till frys :(.. (vi fick ju ett nu på vår senaste beh, första gången av alla 4 ivf.)

Har kollat lite på embryo o att man graderar dom i de olika celldelningsnivåerna. Är det jämnstora celler och lite fragmentering (ser ut som småbubblor sidan om cellerna) är det ett bättre ägg o tvärtom inte har jag fattat de som. Detta har jag bara läst mig till. Vad gäller kriterier för själva frysprocessen har jag ingen aning om, men hade helt klart varit intressant att veta.
  • Mira6

Hej alla ????

Läser allas historier o måste säga vilka kämpar ni alla är ????????

Grattis till alla posotiva o glada nyheter.

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Slutspruta imorgon och äggplock på måndag.

Håller tummarna för oss alla

• Bonnamoran
    Hoppfullhet skrev 2017-09-15 20:06:03 följande:

Tråkigt att inget gick till frys :(.. (vi fick ju ett nu på vår senaste beh, första gången av alla 4 ivf.)

Har kollat lite på embryo o att man graderar dom i de olika celldelningsnivåerna. Är det jämnstora celler och lite fragmentering (ser ut som småbubblor sidan om cellerna) är det ett bättre ägg o tvärtom inte har jag fattat de som. Detta har jag bara läst mig till. Vad gäller kriterier för själva frysprocessen har jag ingen aning om, men hade helt klart varit intressant att veta.

Vi fick tillbaka ett tredagars igår. Vi fick jättebra information, men vi ställde mycket frågor.. De tittar på hur snabbt cellerna delar sig, hur jämna cellerna är i storlek och det ska vara så lite fragmentering som möjligt, kanske nåt mer också som jag inte lagt på minnet. Sen vet jag inte om de har några extra kriterier för det som ska in i frysen.
  • Bonnamoran
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Skönt att slippa sprutorna.. Lycka till!
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Välkommen! Håller tummarna för er! Vi väntar på vårt andra försök i slutet på okt.
  • Mira6
    ivfbebis skrev 2017-09-16 07:40:23 följande:

Välkommen! Håller tummarna för er! Vi väntar på vårt andra försök i slutet på okt.

Tack snälla :)

Håller tummarna för er oxå
  • Rebeccamz

Hej alla! Usch e så trött på att vänta har TD på onsdag känns som en evighet och allt tolkar jag till gravid blir galen, är andra försöket så vet ju av alla biverkningar att de inte betyder något. blir så jäkla trött psykiskt!

• Senua
    Rebeccamz skrev 2017-09-16 15:01:25 följande:

Hej alla! Usch e så trött på att vänta har TD på onsdag känns som en evighet och allt tolkar jag till gravid blir galen, är andra försöket så vet ju av alla biverkningar att de inte betyder något. blir så jäkla trött psykiskt!

Det är hemskt! Jag är dock mer åt andra hållet, dvs tolkar allt jag känner som att mensen är på väg... vågar knappt gå på toa längre :(

Du är inte frestad att testa tidigare? Jag har td om en vecka, och vet inte om jag kommer att kunna låta bli (om nu inte mensen kommer innan dess vill säga)
  • Rebeccamz
    Senua skrev 2017-09-16 16:00:55 följande:

Det är hemskt! Jag är dock mer åt andra hållet, dvs tolkar allt jag känner som att mensen är på väg... vågar knappt gå på toa längre :(

Du är inte frestad att testa tidigare? Jag har td om en vecka, och vet inte om jag kommer att kunna låta bli (om nu inte mensen kommer innan dess vill säga)

Ja vill verkligen men nog bäst att vänta
Svar på tråden IVF start sommar 2017