• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 12:00:32 följande:

Jag vet inte vilken dag som är bäst att testa men om man har tagit ovitrelle så ska man akta sig då den kan ge falskt positivt test :)

Jag tänker att 3 dagar innan TD borde funka att börja testa..

I fredags, 9 dagar efter jag tog Ovitrelle testade jag för att se om den gått ur kroppen, mest för jag var rädd för falska gravtest längre fram. Och i fredags var strecket så svagt att det mer eller mindre inte syntes. Provade i morse igen för att jag ville ha ett blankt test och därmed kunna vara säker på ett positivt gravtest senare i veckan. Nu fick jag ett svagt men ändå klart tydligt andra streck, starkare än det i fredags. Vet inte vad jag ska tro, är bara på ruvardag 7. Fick insatt ett tredagars embryo för en vecka sedan, dock 16- celligt. Men jag får nog låta bli att tro det ena eller andra och bara vänta :)
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-09-18 07:36:16 följande:

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

För mig var det så att på RD 13 visade stickan väääldigt svag streck, nästan osynlig, vi såg antydan till streck... idag på RD 15 är test tydligt positiv. Har TD imorgon annars. Testat första veckan och det var blank nej. Så för min del kom det sent. Får se hur det utvecklas längre fram.
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 12:48:22 följande:

I fredags, 9 dagar efter jag tog Ovitrelle testade jag för att se om den gått ur kroppen, mest för jag var rädd för falska gravtest längre fram. Och i fredags var strecket så svagt att det mer eller mindre inte syntes. Provade i morse igen för att jag ville ha ett blankt test och därmed kunna vara säker på ett positivt gravtest senare i veckan. Nu fick jag ett svagt men ändå klart tydligt andra streck, starkare än det i fredags. Vet inte vad jag ska tro, är bara på ruvardag 7. Fick insatt ett tredagars embryo för en vecka sedan, dock 16- celligt. Men jag får nog låta bli att tro det ena eller andra och bara vänta :)

Jag tog test 11 dagar efter ovitrelle och fick svagt plus men det var tyvärr sprutan.. sen var det så blankt det kunde vara! Så nästa försök kommer jag vänta. Jag har lärt mig en läxa...
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 14:36:17 följande:

Jag tog test 11 dagar efter ovitrelle och fick svagt plus men det var tyvärr sprutan.. sen var det så blankt det kunde vara! Så nästa försök kommer jag vänta. Jag har lärt mig en läxa...

Tack, då förutsätter jag att det är sprutan som härjar ännu och väntar till senare i veckan :)
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 15:22:15 följande:

Tack, då förutsätter jag att det är sprutan som härjar ännu och väntar till senare i veckan :)

Jag håller tummarna för dig!!! Alla reagerar ju olika...
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-18 12:48:22 följande:

Åh, hoppas hoppas :)
  • Hoppfullhet
    Mm79 skrev 2017-09-18 13:30:23 följande:

För mig var det så att på RD 13 visade stickan väääldigt svag streck, nästan osynlig, vi såg antydan till streck... idag på RD 15 är test tydligt positiv. Har TD imorgon annars. Testat första veckan och det var blank nej. Så för min del kom det sent. Får se hur det utvecklas längre fram.

Säger grattis idag fast de först e officiellt imorgon :)
  • Milli07
    Mm79 skrev 2017-09-18 13:30:23 följande:

Åh grattis!!!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-18 17:14:17 följande:

Jag håller tummarna för dig!!! Alla reagerar ju olika...

Tack! Vågar inte hoppas så förutsätter att det är sprutan och provar igen om en dag eller två. Har stickor på lager att göra slut på efter alla år av försök :D
Svar på tråden IVF start sommar 2017